آثار ارایه شده به سومین جشنواره دوسالانه عکس بسیج سی ام مرداد داوری می شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۱۱۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: 25 مرداد آخرین مهلت برای ارایه آثار به سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج استان تعیین شده است واین زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد وآثار رسیده به جشنواره سی ام مرداد داوری می شود.

عظیم دشتی در پنجمین جلسه ستاد برگزاری سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج «قاب همدلی و همزبانی» در اردبیل اظهار کرد: زمان تعیین شده برای ارایه آثار به سومین جشنواره دو سالانه عکس بسیج استان اردبیل قطعی است و به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان به منظور حمایت از هنرمندان متعهد رشته عکاسی و ایجاد بستر مناسب برای خلق آثار فاخر ارزشی و نیز به منظور استعدادیابی هنرمندان جوان بسیجی، معرفی ارزش‌ها، آرمان‌ها، دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقاء انسجام و ارتباط سازنده میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور جشنواره دو سالانه عکس بسیج «قاب همدلی و همزبانی» را برگزار می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: جشنواره با دو موضوع فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان شامل مضامین فعالیت‌های اجتماعی، خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، تولید هدفمند، سازندگی معنوی، تعلیم و تربیت، ایثار و مقاومت است.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دومین موضوع زندگی ایرانی، اسلامی شامل مضامین آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، آداب و رسوم، اقوام و حماسه، اقوام و تولید، بازی‌های محلی و راهپیمایی اربعین کربلا و در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت در این دو سالانه برای عموم هنرمندان عکاس آزاد است و هر عکاس می‌تواند در هر موضوع دو سالانه حداکثر با ارسال هفت تک عکس شرکت کند.

دشتی اضافه کرد: ثبت‌نام، تکمیل فرم شرکت و ارسال تصاویر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی انجمن عکاسان بسیج هنرمندان به نشانی www.torfehhonar.ir امکان‌پذیر است وکسانی نتوانند از طریق سامانه الکترونیکی ثبت نام کنند آثار خودرا درلوح فشرده به دبیرخانه جشنواره واقع در سازمان بسیج هنرمندان استان ارایه نمایند.

وی با اشاره به اینکه عکس‌ها باید مستند بوده و نباید با برنامه‌های رایانه‌ای دستکاری شده باشد، ادامه داد: آثار می‌تواند سیاه و سفید یا رنگی باشد (آثار آنالوگ پس از اسکن مناسب ارسال شود) و تاریخ عکاسی آثار ارسالی باید طی سال‌های 1392 شمسی و به بعد بوده، حجم فایل ارسالی حداقل دو و حداکثر چهار مگابایت با پسوند JPG و با مود RGB باشد و نگاتیو یا فایل دیجیتالی عکس باید نزد عکاس موجود باشد.

دشتی در ادامه سخنان خود گفت: جشنواره امسال به صورت استانی برگزار می‌شود و به سه نفر از برگزیدگان هر موضوع در مجموع شش برگزیده لوح افتخار و جوایز نفیس تقدیم شده و در هر موضوع از یک نفر در مجموع دو نفر تقدیر به عمل می‌آید.

وی افزود: دبیرخانه دو سالانه به ازای هر یک از آثار راه یافته به نمایشگاه استانی به جز آثار برگزیده و تقدیر مبلغ 100 هزار تومان پرداخت می‌کند و به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه استانی گواهی شرکت تعلق می‌گیرد.

دشتی درپایان سخنان خود گفت : با عنایت به اینکه سازمان برای هرفصل سال برنامه های وجشنواره های هنری خاص تدارک دیده است و عدم رعایت زمان پیش بینی شده برای برگزاری جشنواره ها در انجام ماموریت مشکل ایجاد می کند از هنرمندان در خواست می کنیم بدون فوت وقت در جشنواره های پیش بینی شده ثبت نام کنند.

ارسال نظرات