خبرهای داغ:
پدر شهید حسینی که 77 سال سن دارد اما علاوه بر تامین مایحتاج زندگی خود و فرزندانش، معیشت بیش از 90 خانواده را در 3 روستای شهرستان محروم و مرزی زیرکوه تامین می کند.
کد خبر: ۸۵۵۳۱۳۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، یک پدر شهید در روستای محمد آباد زیرکوه با اشتغال 90 سرپرست خانوار معیشت خانواده هایشان را تامین می کند.

اینجا در گوشه ای از محرومترین شهرستانهای استان خراسان جنوبی یک پدر شهید توانسته است معیشت بیش از 90 خانواده شهرستان زیرکوه را با کار کشاورزی تامین کند.

کماچعلی حسینی که حالا 77 سال از خداوند عمر گرفته است، با همان انرژی روزهای جوانی حضور در مزرعه و باغ زارهای خود را بر نشستن در منزل ترجیح می دهد.

برای دیدار با این پدر شهید و این کار آفرین نمونه شهرستان راهی روستای محمد آباد می شویم. روستایی که نام و شهرت زعفران و انگور منحصر به فردش حتی تا آن سوی مرزها رسیده است.

حاجی حسینی مثل همیشه در مزرعه خود مشغول کار و تلاش است می‌گوید: اینجا خانه دوم من است و تا وقتی خسته نشوم کار کردن در مزرعه را بر نشستن در منزل ترجیح می دهم.

اگر چه محاسنش سفید شده است و دستانش دیگر انرژی سالهای جوانی را ندارد اما با همان دست های قوی اما لرزان خود هندوانه ای از بوته جدا می کند و ما را دعوت به خوردن می کند. می خواهد صحبت هایمان دوستانه باشد و جمعمان صمیمی .

از فرزند شهیدش می پرسم. سوالی که شاید پرسیدنش قلب این پدر داغدیده را آزرده خاطر سازد اما می گوید: " شهادت فرزندم برایم یک افتخار است و خداوند را شاکرم که فرزندم را در راه انقلاب تقدیم کرده ام"

امیر سرتیپ دوم محمد رضا حسینی فرزند بزرگ و برومند حاج کماچعلی که از همرزمان شهید صیاد شیرازی بوده است در سال 1364 در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل گردیده و جان خود را نثار انقلاب نموده است.

حاج کماچعلی که سالها به عنوان کارآفرین و کشاورز نمونه انتخاب شده است می گوید: " بیشترین محصول کاشته شده زعفران است و بیش از 30 هکتار از دشت محمد آباد را زیرکشت زعفران برده ام که در هنگام برداشت این محصول بیش از 80 خانواده از سه روستای محمد آباد، حسین آباد و حسن آباد به کار گماشته می شوند.

این کشاورز و کارآفرین نمونه شهرستان زیرکوه علاوه بر تولید کننده بزرگ زعفران یکی از باغداران نمونه انگور نیز محسوب می شود و بیش از 8 هکتار تاکستان انگور دارد.

حاج کماچعلی انگور را یکی از محصولات مهم روستای محمد آباد معرفی می کند و می گوید: کیفیت انگور محمد آباد به حدی است که مشتریان بی شماری دارد ووقتی وارد بازار شهرها و استانهای همجوار می شود، بلافاصله به فروش می رسد.

وی می افزاید: هر چند سال، خشکسالی های پی در پی باعث خسارات زیادی به باغداران و تاکستانهای انگور وارد می کند بنابراین مجبور به کاشت جدید نهال درمکان دیگری می شویم و به همین منظور در سال گذشته بیش از 5 هکتار تاکستان جدید ایجاد کرده ام.

حاجی حسینی که حالا گرد و غبار پیری بر چهره اش نشسته است می گوید: خودم و فرزندانم در حد توان به کار کشاورزی می پردازیم اما چون سطح زیر کشت محصول زیاد است 10 خانواده در این تاکستان مشغول به کار هستند.

پدر شهید حسنی همچنین 15 هکتار از اراضی مستعد روستای محمد آباد را زیرکشت هندوانه برده است و امیدوار است با زحمتی که کشیده است محصولی با کیفیت روانه بازار کند.

حالا حاج کماچعلی حسینی 77 سال از خداوند عمر گرفته است و صاحب 7 فرزند ، 22 نوه و 2 نبیره است اما توانسته است با همت و تلاش خود، علاوه بر تامین مایحتاج زندگی خود و فرزندانش، معیشت بیش از 90 خانواده را در 3 روستای شهرستان محروم و مرزی زیرکوه تامین کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها