عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:

انتظار مردم در دوران پسا تحریم ایجاد اشتغال است

مردم بهبود وضعیت اقتصادی را انتظار دارند بلاخص اشتغال، سهم 77درصدی صنعت در اقتصاد فرصت مناسبی برای برآورد انتظارات اشتغال است ولی صنعت گریبانگیر مشکلاتی است.
کد خبر: ۸۵۵۳۱۶۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

 روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درگفتگو با خبرنگار اقتصادی خبگزاری بسیج، اظهار داشت: راهکار موثر در دوران پسا تحریم، اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی است، فراهم نمودن زمینه اجرایی کردن این واقعیت است.

عباسپوربیان داشت: دوران پسا تحریم بتوانیم  ازمزیت ها و ظرفیت داخلی کشور در سر حد امکان استفاده بهینه داشته باشیم از جمله مولفه مهم نفت و گاز است با مدیریتی مدبرانه بتوانیم میادین نفت و گاز را خود ایجاد کنیم و از این ظرفیت موجود خود بهره ببریم در حالی که در شرایط فعلی، شرکت های خارجی و سرمایه گذاران خارجی که غالبا اشخاص حقیقی هستند از این منابع ما بهره گیری می کنند.

وی به انتظار مردم در دوران پسا تحریم اشاره کرد و گفت: مردم بهبود وضعیت اقتصادی را انتظار دارند بلاخص اشتغال، سهم 77درصدی صنعت در اقتصاد فرصت مناسبی برای برآورد انتظارات اشتغال است ولی صنعت گریبانگیر مشکلاتی است از جمله نظام بانکی و ارائه تسهیلات مناسب  که در زمان مورد نیاز و به سهولت در اختیار صنعتگران قرار نمی گیرد و نمی تواند اشتغال مورد نیاز را رفع نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خاتمه بیان داشت: در نظر گرفتن مشوق برای صادرکنندگان در ذیل توجه به تولید در داخل کشور باشد تا بر ارتقاء تولیدات خود بیفزایند تا بتوانیم صادرات ارزآوری برای کشور داشته باشیم؛ سرمایه گذاری مشترک و استفاده از کارشناسان فنی در بهره وری اقتصادی دوران پسا تحریم نیز عاملی موثر است.

ارسال نظرات