جوانان رفتاری متقابل در فضای مجازی را علیه دشمنان نشان دهند

فرمانده سپاه کوثر گفت: فعالان مجازی و جوانان متفکر در شبکه های اجتماعی و اینترنتی رفتاری متقابل علیه دشمنان اسلام را نشان دهند.
کد خبر: ۸۵۵۳۲۷۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

سرهنگ دوم پاسدار بیژن راعی فرمانده سپاه کوثر،  در نشست خبرگزاری بسیج از کوثر ، شبکه های اجتماعی و همچنین فضای مجازی را در زندگی روز مره و سبک زندگی جوانان مخربترین پیامد و پشت پرده افکار شوم دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد و گفت: شبکه های اجتماعی که امروزه برای جوانان و نوجوانان از سوی دشمنان تدارک دیده شده است و متاسفانه بیش از 90 درصد این اقشار جامعه از ابزار مجازی غرب به شکل قابل توجهی استفاده می کنند؛ مخرب ترین و جبران ناپذیر ترین تاثیراتی را بر چگونگی سبک زندگی همه افراد بخصوص جوانان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: این شبکه های اجتماعی و مجازی که روز به روز در حال پیشرفت و بروز رسانی است افکار نوجوانان و جوانان را با کوچکترین تلنگری با سبک زندگی غربی آشنا می سازد که این عمل متقابلاَ نیازمند آگاهی این قشر جامعه است؛ چرا که بایستی آگاهانه از آبزارآلات غربی که به اصطلاح تمامی دغدغه های جوانان را جامع عمل می پوشاند برخورد کرد.

فرمانده سپاه ناحیه کوثر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده متقابل فضای مجازی علیه دشمنان اسلام و انقلاب گفت: هیچ طریق مقابله با هجمه های فرهنگی و اجتماعی با دشمنان وجود ندارد مگر اینکه رفتاری متقابل با رفتار آنان انجام گیرد.

وی افزود: جوانان متفکر، نخبگان و فرهنگیان بایستی در برابر دشمنانی که امروزه به طرق مختلف خواهان تغییر سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی هستند و هدفی جز براندازی اسلام و ریشه کردن آن را ندارند؛ رفتاری متقابل یعنی استفاده از ابزارآلات غربی بر علیه خود آنها نشان دهند و این مهم وحدت و همدلی بین جوانان این مرز و بوم را می طلبد.

سرهنگ راعی با بیان اینکه تغییر دیدگان جوانان نسبت به اسلام و انقلاب، سلب آسایش و آرامش و كيفيت زندگي، مخدوش ساختن افکار عمومی، عدم ایجاد دلگرمي و اطمينان، از بین رفتن رفتار عاطفی جوانان نسبت به خانواده، تفکر به سبک غربی در تمامی امور، ایجاد وحشت و نداشتن آرامش روحی و روانی و ... از جمله پیامد هایی است که این شبکه های اجتماعی برای جوانان دارد.

فرمانده سپاه کوثر با بیان اینکه جوانان در شبکه های اجتماعی و اینترنتی جسورانه و مقتدرانه از فرهنگ غنی اسلامی دفاع کرده و هجمه های دشمنان را با ایده و افکار بسیجی خود خنثی کنند افزود: شبکه های مجازی و ماهواره‌ای همواره به دنبال از هم گسستن نهاد خانواده و عادی سازی خیانت زوجین به یکدیگر هستند؛ در سبکه های ماهواره ای علاوه بر برنامه‌های مخرب اسلامی، شاهد مشاهده فیلم‌ها و سریال‌های خارجی هستیم که بخش عمده این تولیدات درباره مقوله خانواده است که به ترویج فرهنگ بی عفتی می‌پردازند و قصد همراه کردن مخاطب با خود را دارد.
وی خاطر نشان کرد: حضور در شبکه‌های مجازی بر همه ابعاد زندگی و بخصوص در بحث ازدواج نیز تاثیر گذار بوده است و باعث ناپایداری در برخی ازدواج ها، تغییر الگوی همسرگزینی،‌ فقدان مهارت‌های ازدواج و افزایش تنوع طلبی افراد شده است؛ جای گریزی از افکار شوم غربی ها نیست، مگر اینکه خود مدبرانه و آگاهانه عرصه را برای فعالین خویش در شبکه های اجتماعی فراهم سازیم و افکاری که خود در ذهن سلیم خود می گذاریم را برای دیگران نیز تدارک ببینیم.
سرهنگ دوم پاسدار بیژن راعی در پایان گفتگو ابراز کرد: شبکه‌ها و فضاهای مجازی همه به نوعی ترویج کننده آنگونه سبک زندگی است که خاستگاه آن تمدن غربی است و ترویج این شیوه زندگی باعث بی‌سامانی در فرهنگ روزمره جامعه بخصوص جوانان می شود.

در کنار همه آثار مثبت شبکه های اجتماعی مجازی، تصور برخی از پیامدهای منفی آنها و چالش هایی که ایجاد نموده اند، امری بدیهی است. آنچه مسلّم است اینکه به جای برخورد سلبی با این پدیده نوین، بررسی و ریشه یابی مشکلات و پیامدهای منفی ناشی از آن و در پیش گرفتن راه های اصلاحی، قطعاً نتایج بهتری را در بر خواهد داشت. در پایان، چند پیشنهاد کلی جهت مصون ماندن کاربران شبکه های اجتماعی از آسیب های احتمالی و بهره برداری از آثار مثبت این شبکه ها ارائه می گردد:

۱. ایجاد و راه اندازی شبکه های اجتماعی سالم و مفید برای مبارزه با شبکه های اجتماعی مخرب؛

۲. آموزش و فرهنگ سازی؛

۳. نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای جوامع مجازی و برنامه ریزی برای آینده.

ارسال نظرات