امام جمعه قوچان:

بسیاری از جنایات در جوامع اسلامی ترک امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه قوچان عامل اصلی بسیاری از جنایت هایی را که امروز در جوامع اسلامی انجام می شود را ترک امر به معروف ونهی از منکر دانست.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۱۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،رحجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در کارگاه علمی آموزشی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر ویژه مربیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه قوچان به تبیین اهمیت و ضرورت این واجب الهی پرداخت.

وی عامل اصلی بسیاری از جنایت هایی را که امروز در جوامع اسلامی انجام می شود را ترک امر به معروف ونهی از منکر دانست و افزود: در نتیجه همین ترک امر به معروف و نهی از منکر کار ما امروز به جایی رسیده که دشمن درجه یک مسلمانان به دست خود مسلمانان و با هزینه خود مسلمانان آنها را به خاک وخون می کشند که جا دارد انسان به این وضع گریه کند.

وی اظهار داشت: اگر از اول در جامعه اسلامی امر به معروف ونهی از منکر آنگونه که اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) از ما خواسته است انجام می شد کار ما به اینجا نمی رسید.

طباطبایی یکی از مهمترین مراتب امر به معروف ونهی از منکر را در مرتبه سیاسی-اجتماعی دانست و افزود: امام حسین (ع)در اعتراض به وضع حاکم، هدف قیام خود را امر به معروف ونهی از منکر می دانستند.

وی حضور با شکوه مردم در حماسه نه دی 88 را یکی از مصادیق بارز امر به معروف ونهی ازمنکر سیاسی اجتماعی عنوان کرد.

 در ادامه حجت الاسلام هاشمی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه قوچان هدف از این کارگاه را در درجه اول احیای این واجب الهی در سطح نظری در بین مربیان و زمینه سازی جهت اجرای آن در سطح جامعه دانست وابراز داشت: نتایج این کارگاه علمی آموزشی علاوه بر بهره برداری در درون مجموعه بسیج به مراجع ذیربط مثل شورای فرهنگ عمومی جهت بهره برداری ارسال خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها