مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل از تبدیل پایاب سد یامچی به قطب بزرگ آبزی پروری در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۵۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، میرآرمان واعظی، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شیلات شهرستان نیر به تولید هفت هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار تن انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی تولید شد که امسال این میزان افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: از این میزان 500 تن در شهرستان نیر تولید شد که امسال این میزان به 700
تن افزایش می یابد.
واعظی در ادامه افزود: سرانه مصرف ماهی در استان 7/9 کیلوگرم است که رتبه سوم کشوری را داریم و تلاش می شود این میزان به 5/10 کیلوگرم برسد.
او خواستار همکاری فرماندار نیر در تامین اعتبارات لازم برای مطالعه پتانسیل های آبزی پروری و راه اندازی و تجهیز نمایندگی شیلات در شهرستان نیر شد.
وی همچنین بر لزوم اختصاص تسهیلات بانکی از محل مکانیزاسیون کشاورزی و صندوق توسعه ملی به پرورش دهندگان مزارع پرورش ماهی ، راه اندازی طرح های جدید و تکمیل مزارع نیمه کاره توسط مسوولان ادارات و نمایندگی های شیلات شهرستان های استان تاکید کرد.
اکبر صمدی فرماندار نیر هم در این جلسه با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های موجود در نیر برای پرورش آبزیان گفت: سد یامچی نباید مانع پیشرفت و توسعه شهرستان شود و با رعایت ملاحظات زیست محیطی باید به پرورش ماهیان و آبزیان در آن پرداخت.

ارسال نظرات