حجت الاسلام صدیقی در رونمایی از قرآن اهدایی به حرم حضرت اباالفضل(ع):
حجت الاسلام صدیقی گفت: کاتبانی که قرآن اهدایی به حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) را کتابت کرده اند، خوشحال باشند که با کسی معامله کرده اند که به اذن خداوند، گره هایی به دستش باز می شود که پیامبران نمی توانند چنین کنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۳۵۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم رونمایی از قرآن اهدایی به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، سید جعفر الموسوی عضو هیات امنای حرم امام حسین(ع) و محسن مؤمنی شریف رییس حوزه هنری در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام صدیقی در این مراسم از شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی به برکت قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام یاد کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون برکت های قرآن کریم و لطف های اهل بیت علیهم السلام بوده و مردم ما توانستند در سایه رهبری امام خمینی (ره) دستورات قرآن و عترت را به خوبی به کار بگیرند.

وی بقای انقلاب اسلامی را در گرو عمل به دستورات قرآن و عترت دانست که شکوفایی آن با استفاده از هنر شهادت انجام شد، چراکه خون های جوانان لطافت را در کشور ایجاد و پیام های قرآن و اهل بیت را برای ما بازنویسی کرد.

امام جمعه موقت تهران به جایگاه و منزلت ویزه حضرت ابوالفضل (ع) در نزد حضرت سیدالشهدا(ع) یاد کرد و اظهار داشت: کاتبان کلام وحی باید بدانند که قرآن کریم را برای کسی کتابت کرده اند که در دستگاه امام حسین(ع) همه کاره است و باید به این ذوق و طبع روان درود فرستاد. چراکه شما قلم خود را در خدمت قرآن قرار داده و این اثر را بیمه حضرت ابوالفضل(ع) کرده اید.

حجت الاسلام صدیقی قلم، نور و عقل را به عنوان اولین مخلوقات خداوند متعال نام برد و افزود: همه اینها یک چیز است. عقل حاوی همه زیبایی ها و هدایت است، نور روشنگر است که آن را قلم منتشر کرده است. در مجموع تمام این ها که همه اینها در وجود مبارک  رسول اکرم (ص) جاری است چراکه آن حضرت هم عقل کل، هم نور خدا و هم رحمت جاری خداوند است.

این خطیب و واعظ دینی، تمام عالم را آیات و نشانه های خداوند دانست که این آیات با قلم خداوند در قرآن مستور شده است و ادامه داد: قرآن کریم آینه حق و خلق است و خداوند متعال هم ضمن معرفی خودش در قرآن کریم، دنیا، آخرت، بهشت، جهنم، ملک و ملکوت را در قرآن کریم بیان کرده است . هیچ موجودی در عالم نیست الا اینکه آیت حق است و این آیات با قلم خدا در قرآن کریم مستور شده است.

وی افزود: خداوند متعال تمام عالم را مدرسه، کتاب و مکتوب معرفی کرده است. پس این عالم پیام دارد که پیامش هدایت و راهنمای بشر به سوی خداوند است.

امام جمعه موقت تهران زیباترین کتابت و قرائت قرآن کریم را به خداوند مربوط دانست و افزود: اگر حجاب ها برداشته شود می شنویم که خداوند به طور مدام در حال قرائت کتابش است.

وی افزود: خداوند متعال کتابت قرآن کریم را بر قلب مبارک پیغمبر اسلام (ص) انجام داد تا ما بتوانیم آن را قرائت کنیم و درواقع اهل بیت علیهم السلام آن را به گوش مردم می رسانند.

حجت الاسلام صدیقی قرآن کریم را یگانه عالم آفرینش دانست و تصریح کرد: چون قلم قرآن را نمایش می دهد پس هر اندازه که زیباتر باشد به جمال خداوند هم نزدیک تر خواهد بود. در عین حال قلم‌هایی که در خدمت قرآن قرار می‌گیرند مقدس ترین قلم‌ها هستند.

به گفته این خطیب دینی، قلمی که به زیباترین وجه قرآن را در دل های بندگان نوشته است قلم عاشورا است وماجرای قرائت قرآن توسط سر مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) بر روی نیزه، زیباترین تجلی عینی قرآن است و بهترین نقاش امام حسین(ع) است.

وی افزود: این در حالی است که همه کاره در دستگاه امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) است. به همین دلیل خوش نویسان کلام وحی باید جایگاه خود را بدانند که قرآن کریم را برای چه شخصیت بزرگی کتابت کرده‌اند چون چهار امام معصوم یعنی امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام سجاد (ع) دست حضرت ابوالفضل(ع) را بوسیده اند.

حجت الاسلام صدیقی از خصلت بارز و شناخته شده حضرت ابوالفضل به عنوان باب الحوائج یاد کرد و گفت: خداوند متعال گره هایی را به دست مبارک حضرت ابوالفضل (ع) باز می کند که به دست هیچ پیامبری باز نمی کند. پس خوشا بر حال شما که با خوب شخصیتی معامله کرده اید.

لازم به یادآوری است که کتابت این مصحف تیر ماه سال 1393 توسط 244 نفر از کاتبان و خوشنویسان سراسر کشور انجام و پس از بازبینی و تصحیح توسط مصححان مرکز طبع و نشر قرآن کریم انجام شد.

این قرآن در 604 صفحه مطابق با صفحه بندی رایج در جهان اسلام کتابت شده که هر صفحه آن دارای 12 سطر است. خط استفاده شده در کتابت این مصحف، خط نسخ و شیوه کم علامت برای اعراب گذاری کلمات آن انتخاب شده است. این مصحف که با همکاری «ستاد مردمی کتابت نور در سایه شمس  الشموس» به رشته تحریر درآمده است.

ارسال نظرات