رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ۱۸میلیارد دلار قاچاق کالا و ۷میلیارد دلار قاچاق صادرات و در مجموع ۲۵میلیارد دلار قاچاق وجود دارد که دست دولت از دریافت مالیات برای این کالاها کوتاه است.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۱۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی فاضلی در سومین اجلاسیه هیئت نمایندگان اتاق‌های اصناف سراسر کشور با اعلام این مطلب خطاب به اصناف، اظهار داشت: هیچ زمانی مانند امروز نیاز به وحدت رویه نداشته‌ایم و زمان حساسی برای ما به حساب می‌آید. هرگونه کوتاهی و کوبیدن بر طبل نفاق خیانت به ایران و اسلام است.

وی افزود: برخی از دوستان اصناف اقدام به توزیع شبنامه می‌کنند که به‌ضرس قاطع می‌گویم پاسخگوی همه شما هستم و آنچه از دستم برآید انجام می‌دهم.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بازار کشور در دستان شما قرار دارد و در صورتی که برخی از مدیران مانند من اشتباه کنند این خطا را نباید به نظام تعمیم داد.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه تاختن به اصناف به این شکل ظلم به فعالین بخش است، گفت: 18 میلیارد دلار قاچاق کالا و 7 میلیارد دلار قاچاق صادرات و در مجموع 25 میلیارد دلار قاچاق وجود دارد که دست دولت از دریافت مالیات کوتاه است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی نیز مالیات خاکستری در کشور وجود دارد که سازمان امور مالیاتی بر صحت آن اعتراف می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران بیان کرد: از تریبون صدا و سیما این دروغ اعلام می‌شود که اصناف مالیات پرداخت نمی‌کنند، این درحالی است که مالیات پرداختی اصناف 48 درصد افزایش یافته است. با این دروغ پردازی‌ها باید برخورد لازم انجام شود.

فاضلی درباره سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد در خصوص مالیات اصناف گفت: ما از نحوه دریافت مالیات راضی نیستیم اما اینکه نمایندگان مجلس وزیر اقتصاد را به‌خاطر مصوبه‌ای که خود تصویب کرده‌اند به چالش بکشند در راستای حقوق اصناف نیست.

وی افزود: این 27 درصدی که برای افزایش مالیات اصناف پیشنهاد شده است باید قبل از تصویب آن در مجلس رعایت می‌شد.

این مقام مسئول در حوزه اصناف با بیان اینکه دریافت مالیات اصناف باید به‌گونه‌ای دیگر تصویب می‌شد، ادامه داد: در اقتصاد سراسر رکود نباید افزایش مالیات لحاظ می‌شد.

فاضلی درباره نظام مالی و پولی کشور گفت: در هفته قبل رئیس کل بانک مرکزی خود به مشکلات بانکی و پولی اعتراف کرد و اعلام داشت که نظام مالی و پولی کشور دارای مشکلات فراوان است.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در سیستم پولی و مالی ما مؤسسات غیرمجاز نیز در حال فعالیت هستند که شامل دریافت مالیات نبوده و فرار مالیاتی دارند.

فاضلی خطاب به خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از کارخانه‌های کشور در حال ورشکسته شدن هستند به‌طوری که شما به یکی از این کارخانه‌های بزرگ هزار میلیارد تومان تزریق کردید تا ورشکست نشود، آیا آنها نیز به شما مالیات می‌پردازند؟

وی در پایان گفت: باید در قوانین مالیاتی اصلاحاتی صورت گیرد و بیان این جمله "من داروغه هستم باید مالیات بگیرم" پذیرفتنی نیست
ارسال نظرات