خبرهای داغ:
دبیر ستاد برگزاری نمایش "فصل شیدایی" در استان کرمانشاه گفت: این نمایش بزرگترین نمایش چند رسانه ای کشور است که در شهریور امسال با شعار 'اینجا آنچه نادیدنی است می بینید' در استان اکران می شود.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۱۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
محمد محسن جلیلی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: نمایش میدانی و چند رسانه ای 'فصل شیدایی' که پیش تر در برخی شهرها از جمله یزد، شهرکرد، خرم آباد، بوشهر، جزیره ابوموسی، تهران و نجف در عراق اجراهای موفقی را پشت سرگذاشته است، در شهریور ماه امسال میهمان مردم استان کرمانشاه خواهد بود.
وی گفت: با پیگیری های 2 ساله و فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز این نمایش عظیم توسط ادارات و دستگاه های اجرایی استان از جمله سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، دفتر امور ایثارگران استانداری، شهرداری و شورای اسلامی کرمانشاه مقرر شد تا این نمایش در ایام دهه کرامت و هفته دولت از روز 30 مرداد ماه تا 13 شهریور امسال در محل اردوگاه توحید برگزار شود.
جلیلی با اشاره به گستردگی نمایش فصل شیدایی از نظر صوت و نورپردازی عنوان کرد: این نمایش با طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی و متن و روایت رسالت بوذری تا اینجا کامل ترین و عظیم ترین پروژه تئاتری کشور محسوب شده که از سوی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهَنّا) و با حمایت سازمان هنری رسانه ای اوج تولید شده است.
دبیر ستاد برگزاری نمایش فصل شیدایی در استان کرمانشاه تعداد بازیگران، عوامل اجرایی و فنی و نیروهای ستادی نمایش را بیش از 350 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: تمامی دست اندرکاران این نمایش عظیم تلاش خواهند کرد تا هر شب تصاویر و روایاتی منحصر به فرد و چشم نواز از هبوط حضرت آدم، ماجرای حضرت نوح، بعثت پیامبر گرامی اسلام، روایت غدیر، واقعه کربلا، شرح حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) و دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را پیش روی حداقل هفت هزار تماشاگر بگذارند.
جلیلی تاکید کرد: یکی از ویژگی های این نمایش این است که در شهرها و نقاط مختلف کشور، از بافت، اقلیم و فرهنگ همان منطقه به خوبی بهره می برد و برخی اتفاقات شاخص انقلابی، اجتماعی و سیاسی آن ناحیه را در دل قصه و روایت اصلی، جانمایی می کند و ما نیز سعی کرده ایم نقش و تأثیر علما، روحانیون و مردم استان کرمانشاه در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس را به خوبی به تصویر بکشیم.
وی با اشاره به اینکه عوامل اجرایی این نمایش در استان از فعالان فرهنگی کرمانشاه هستند، گفت: آغاز ساخت نمایش از سه ماه قبل در اردوگاه توحید زده شد و هم اکنون با حجم عظیمی از خاکبرداری و تسطیح لوکیشن (محل اجرای نمایش) وارد مرحله تولید شده و این روزها، مراحل نهایی آماده سازی دکور و... را سپری می کند.
جلیلی همچنین یادآور شد: اکران این نمایش طوری برنامه ریزی شده که تماشاگران هر شب پیش از اذان مغرب و عشا در محل اجرای نمایش حاضر و از نمایشگاه ویژه موسسات و خدمات فرهنگی استان بازدید و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به دیدن نمایش بپردازند.
ارسال نظرات