پس از آنکه قیمت نفت به پایین ترین رقم از ماه ژانویه تاکنون رسید، بازارهای بورس اکثر ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با کاهش مواجه شد که شدید ترین آن در بازار قطر اتفاق افتاد.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۴۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، نقل از بلومبرگ، پس از آنکه قیمت نفت به پایین ترین رقم از ماه ژانویه تاکنون رسید، بازارهای بورس اکثر 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با کاهش مواجه بود که شدید ترین آن در بازار قطر اتفاق افتاد.
شاخص کیو ای، سهام شاخص قطر دیروز با 1.4 درصد افت به 11610.22 واحد رسید که پایین ترین رقم از ابتدای ماه آوریل تاکنون بود. شاخص عمومی دی اف ام دوبی نیز 0.6 درصد کاهش داشت. شاخص تداول عربستان در ریاض پس از کاهش 1.1 درصدی، دیروز نیم درصد رشد داشت.
واداح الطاها، مسئول بخش سرمایه گذاری گروه الزرونی، در این باره گفت: «کاهش قیمت نفت در حال کاهش دادن اعتماد در بازارهاست....با باقی ماندن قیمت نفت زیر 50 دلار در کل هفته گذشته، تردیدهایی در مورد ترمیم تقاضا در آینده نزدیک به وجود آمده است.»
قیمت نفت برنت روز جمعه با 1.8 درصد کاهش به 48 دلار و 61 سنت رسید که پایین ترین رقم از 28 ژانویه تاکنون بود. قیمت نفت در طی 12 ماه گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته است. قیمت گاز طبیعی در بازار نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر در پایان معاملات روز جمعه با نیم درصد کاهش به 2.798 دلار در هر یک میلیون واحد حرارتی رسید.
ایران پس از توافق ماه گذشته، به دنبال به دست آوردن سهم خود از بازار نفت از طریق افزایش صادرات است. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران گفته، در هفته اول بعد از لغو تحریم ها، تولید نفت ایران می تواند 500 هزار بشکه در روز افزایش یابد و در طی یک ماه این افزایش به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
بانک الرجحی عربستان، سباستین هنین، رئیس بخش مدیریت دارایی در موسسه نشنال اینوستور در ابوظبی گفت: «بازار عربستان در طی چند جلسه گذشته به دلیل افت قیمت نفت بسیار ضعیف بوده است و برخی سرمایه گذاران که پیش‌بینی می کنند قیمت ها در کوتاه مدت برگردد، تلاش می کنند موقعیت هایی برای خود ایجاد کنند.»
ارسال نظرات