13 مرکز فرآوری و بسته‌بندی محصولات باغی در افغانستان به بهره‌برداری رسید

وزارت کشاورزی افغانستان از بهره‌برداری 13 مرکز جمع‌آوری، بسته‌بندی و فرآوری میوه و محصولات باغی در هفت حوزه زراعی این کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۳۴۶۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، وزارت کشاورزی افغانستان در ادامه اجرای برنامه 100 روز نخست خود برای استاندارد نمودن فرآوری و بسته بندی محصولات باغداری، 13 مرکز جمع آوری و بسته بندی محصولات باغداری را در هفت حوزه زراعی این کشور به بهره‌برداری رساند.

این وزارت با انتشار اطلاعیه‌ای در این باره نوشت: «اسد الله ضمیر» وزیر کشاورزی افغانستان یکی از این مراکز بسته بندی را در فرمانداری «میربچه کوت» ولایت کابل به طور رسمی افتتاح کرد و سایر مراکز پس از افتتاح این مرکز در شش ولایت به بهره‌برداری رسیدند.

این مراکز در شهرهای، کابل، قندهار، هرات، ننگرهار، بلخ و قندوز ایجاد شده و هر مرکز به مساحت 1500 متر مربع به طور استاندارد در نزدیکی مراکز تولید محصولات باغی ساخته شده است.

هزینه مجموع این پروژه 4.2 میلیون دلار است که توسط بانک توسعه آسیایی تأمین شده و هر مرکز با هزینه نهایی بیش از233 هزار دلار بنا شده است.

این مراکز شامل تسهیلات بسته‌بندی، خشک کننده‌های آفتابی، انبارهای کوچک، دستگاه‌های تصفیه آب، دستگاه‌های تولید برق آفتابی و دیگر تجهیزات دفتری و اداری است.

هر مرکز ظرفیت بسته بندی روزانه 5 تا 7 تُن محصول باغی را دارد و بخش خشک کننده میوه قادر است در هر 3 روز 250 کیلو میوه را خشک نماید.

مراکز یاد شده توسط پروژه (AMIP) که یکی از پروژه‌های فعال وزارت کشاورزی افغانستان است ساخته شده و مدیریت آن را بخش‌های باغداری انجام خواهد داد.

قرار است تا 2 ماه دیگر شش مرکز دیگر بسته بندی مشابه در شهرهای یاد شده و ولایت پکتیا آماده شده به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار