رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خبر داد؛
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: در تلاش هستیم 36 رشته دانشگاهی به رشته های موجود دانشگاه شاهرود اضافه کرده تا بتوانیم دانشکده هنر نیز در این واحد دانشگاهی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۵۵۳۵۹۸
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد دزیانیان در نشست خبری و گرامیداشت روز خبرنگار در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سخنانی با تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: ما به شدت به حضور و وجود خبرنگاران نیاز داریم چرا که روشنگری به جامعه می دهند و حقوق مردم را مطالبه و پیگیری می کنند.

وی افزود: خبرنگاران جامعه را در جهت تعامل اهداف عالیه نظام هدایت می کنند و خدمات دستگاه ها و موسسات را به جامعه با صداقت و بدون بزرگنمایی و غلو اطلاع رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است بیان کرد: سومین دانشگاه برجسته جهان و دارای رتبه اول علمی کشور و رتبه 123 در دانشگاه های معتبر جهان و دارای 40 درصد آموزش علمی کشور به دانشگاه آزاد اسلامی تعلق دارد.

وی تصریح کرد: 70 هزار عضو هیئت علمی و 100هزار کارمند مجموعه ای بی نظیر از دانشگاه آزاد اسلامی را نمایان می کند که از افتخارات انقلاب اسلامی و وابسته به مردم و در راستای اعتلای فرهنگ و آموزش کشور تلاش می کند.

دزیانیان با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: اینواحد دانشگاهی بزرکترین دانشگاه در استان و منطقه ده دانشگاه آزاد اسلامی کشور می باشد که بیش از 10 هزار دانشجو دارد که در 188 رشته تحصیلی دکترا،ارشد و کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: یک رشته دکتری حرفه ای،21 رشته دکتری تخصصی که در روزهای آینده 4 رشته جدید اضافه خواهد شد و در کارشناسی ارشد 58 رشته و در کارشناسی 65 رشته و در کاردانی 43 رشته در جهت توسعه و پیشرفت علمی شهرستان در این دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه در بخش بین المللی دو سال است که واحد بین الملل نیز ایجاد شده بیان کرد: تعامل بین دانشگاهی با دانشگاهی مختلف منطقه و اروپا و آسیای میانه برقرار کرده و تبادل نظر و اطلاعات علمی و دانشگاهی داریم و تعداد محدودی دانشجوی خارجی نیز در این واحد مشغول به تحصیل می باشند.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه و طرح های بیرون دانشگاهی گفت: هر ماه یک طرح برون دانشگاهی ما داریم و تاکنون 800 میلیون جذب منافع از خارح از دانشگاه داشته و با توجه به رویکرد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در سال جاری 16 درصد از منابع خارج دانشگاهی استفاده شد و تلاش است داریم عدم اتکا به شهریه را اجرا نماییم.

دزیانیان با اشاره به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود گفت: این بیمارستان در بین 11 بیمارستان دانشگاه های آزاد کشور رتبه اول را دارا می باشد و ارائه خدمات به هموطنان و همشهریان را دارد و 35 تا 40 درصد بار درمانی شهرستان را به دوش می کشد.

وی با اشاره به راه اندازی بخش ناباروری بیمارستان خاتم الانبیا (ص) عنوان کرد: بخش بیماری های خاص نیز در این دانشگاه با تجهیزات بروز جهانی ایجاد شده و منتظر مجوز برای افتتاح این مرکز پیشرفته برای بماران خاص هستیم.

دزیانیان با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی در دانشگاه اظهار کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی و فعالیت های تشکل های مختلف دانشجویی و تلاش در جهت اجرای برنامه های مختلف در دانشگاه از جمله برنامه هاست.

وی با اشاره به ایجاد دفتر اشتغال با تفاهم با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در قالب کارگاه های متعدد و دعوت از کارآفرینان موفق و ارتباط صنعت و ایجاد دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه در رشته های فنی مهندسی و هدایت به واحدهای صنعتی و کارآمدی و آشنایی با محیط های کار و تمرین برای ورد به بازار کار توانستیم دانشجویان را کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود عنوان کرد: تعامل با پارک علم و فناوری استان در جهت تاسیس پارک علم و فن آوری و مرکز رشد در دلانشگاه آزاد اسلامی و رساندن پروژه ها به مرحله تجاری سازی با در اختیار قرار دادن امکانات از دیگر برنامه های ما در امر پژوهش و اشتغال دانشجویان است.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ثبت شده است ادامه داد: ما در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه امتیازات ویژه ای برای اساتید خلاق و طراح داریم و این طرح های برون دانشگاهی بیار اهمیت داردو این برنامه ها با مشارکت دانشجویان عملیاتی و انجام می شود.

دزیانیان با بیان اینکه در سه سال اخیر 38 رشته جدید در سطوح مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ایجاد شده افزود: واحد شاهرود در کشور شناخته شده است و دانشجویان بسیاری علاقمند تحصیل در این واحد هستند و ما با 110هزار متر مربع فضای مسقف آموزشی و ظرفیت پذیرایی از 15 هزار دانشجو آماده حضور دانشجویان بیشتر در این واحد هستیم.

وی با بیان اینکه بدهی این دانشگاه از 30 میلیلارد تومان به 13 میلیارد تومان رسیده ادامه داد: بخش بیماری های خاص بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این دانشگاه افتخاری برای استان و شهرستان است و تلاش داریم این مرکز هر چه سریعتر مجوز راه اندازی خود را دریافت تا بتواند در بخش شیمی درمانی،دیالز و همودیالیز به بیماران خاص خدمات خود را ارائه کند.

وی با اشاره به خرید پیشرفته ترین دستگاه جراحی چشم گفت: این دستگاه 200 میلیون تومان خریداری و راه اندازی شده است تا به بیماران نیازمند کمک شود و ما تلاش داریم بیمارستان را در بخش های مختلف ارتقا بخشیم تا بتوانیم به نیازهای درمانی هموطنان عزیز پاسخ دهیم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران خبرگزاری ها و نشریات محلی شهرستان با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها