رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از اعزام 21 هزار بسیجی در قالب 56 گروه جهادی به مناطق محروم استان تا پايان سال جاري خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۲۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
  رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی از اعزام 21 هزار بسیجی در قالب 56 گروه جهادی به مناطق محروم استان  تا پايان سال جاري خبر داد.
 سرهنگ پاسدار احمد حاتمی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گراميداشت روز خبرنگار اظهار داشت: سازمان بسيج سازندگي ارديبهشت ماه سال 79 به فرمان مقام معظم رهبري تشكيل و با مصوبه هيئت دولت به عنوان دستگاه اجرايي شناخته شد.
وي تصريح كرد:  اين سازمان هرساله در فصل زمستان و به ويژه اسفند ماه جلسات متعددي را به منظور هماهنگي طرح اردوهاي جهادي و هجرت با دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط برگزار و تصميمات لازم را در اين زمينه‌اي اتخاذ مي‌كند.
  رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با بيان اينكه تامين نيازهاي سخت‌افزاري طرح‌هاي پيشروي سازمان بسيج سازندگي به عهده دستگاه‌هاي اجرايي است، گفت: تامين اعتبارات مالي و نيازهاي فرهنگي سازمان را سپاه بر عهده دارد.
حاتمي‌پور اظهار كرد: برگزاري اردوهاي جهادي و هجرت يكي از وظايف بسيج سازندگي است كه هرساله در راستاي عمران و آباداني مناطق محروم  انجام مي‌گيرد.
وي ادامه داد: اين اردوها در پنج نوع برگزار مي‌شود كه نوع اول اردوهاي يك روزه و مربوط به حلقه‌هاي صالحين است كه با اجراي آن در سال جاري 9 هزار و 500 نفر از بسیجیان در قالب این اردوها به مناطق محروم اعزام و به ارائه خدماتي چون لايروبي قنوات، برداشت محصولات كشاورزي، مباحث فرهنگي و آموزشي در مناطق محروم مي‌پردازند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امسال  و در قالب اردوهاي يك روزه يك هزار و 500 نفر از نيروهاي بسيجي به مناطق محروم استان اعزام مي‌شوند.
حاتمي‌پور افزود: اردوهاي سه روزه نيز يكي ديگر از اردوهاي بسيج سازندگي است كه با حضور مهندسين كشاورزي برگزار و طي آ ن آموزش‌هاي چهره به چهره كشاورزي به كشاورزان ارائه مي‌شود.
وي بيان داشت:  برگزاري اردوهاي هفت روزه نيز از ديگر طرح‌هاي سازمان بسيج سازندگي است كه با اجراي آن نيروهاي بسيجي پايگاه‌هاي مقاومت با حضور در مناطق محروم به ارائه خدمات عمراني مي‌پر‌دازند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اردوهاي 10 روز نيز تصريح كرد: اين اردو مخصوص دانش‌آموزان بسيجي بوده كه با حضور در مدارس به اجراي طرح‌هاي زيباسازي و بهسازي مي‌پردازند.
حاتمي‌پور گفت: در اين عرصه مدارسي كه نياز به بازسازي و بهسازي دارند توسط آموزش و پرورش شناسايي و معرفي مي‌شوند.
به گفته وي در تابستان امسال يك هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان در طرح اردوهاي 10 روزه به كار گرفته شده و هم اكنون 50 درصد از برنامه‌هاي پيش‌بيني شده را به انجام رسانده‌اند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اردوهای 12 روزه نیز ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان است كه در این اردوها 800 دانشجو به نقاط محروم استان اعزام و به ساخت منازل برای محرومین، ساخت مسجد، غسالخانه و حوزه علمیه، ارائه خدمات بهداشتي و درماني و مباحث آموزشي می‌پردازند.
حاتمی‌پور غني سازي اوقات فراغت، مسئوليت‌پذيري، آشنايي با مناطق محروم و كادرسازي براي نظام را از اهداف اجراي اين اردوها عنوان كرد.
وي اجراي پروژه‌هاي عمراني و محروميت‌‌زدايي را از  ديگر وظايف سازمان بسيج سازندگي عنوان كرد و اظهار داشت: طي دو سال جاري بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار برای اجراي پروژه‌هاي محروميت‌زدايي از جمله ساخت خانه عالم، پل‌های روستایی، فضاهای ورزشی روباز، سرویس‌های بهداشتی، ساخت و تعمیر منازل مسکونی برای محرومان، ساخت غسالخانه و مرمت و بهسازی گلزارهای شهدا و در مجموع 180 پروژه محروميت‌زدايي هزينه شده است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در سال جاري بيش از صد پروژه محروميت‌زدايي در استان  عملياتي خواهد شد.
 به گفته وي در دو سال قبل 230 میلیارد ریال تسهیلات با بهره 15 درصد به متقاضیان فعالیت‌ در عرصه‌های پرورش قارچ، شترمرغ، پرورش مرغ بومی، کشت زعفران و صنایع بسته بندی اعطا شده كه امسال اين ميزان به 240 میلیارد ریال خواهد رسيد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی جوانان در آستانه ازدواج، زندانیان آزاد شده، معتادین پاک شده و کسانی که قصد بازگشت به روستاهای خود را دارند، در اولویت دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

 

ارسال نظرات