امام جمعه مروست با اشاره به اینکه سال‌های گذشته پرونده شهرستان شدن مروست پیگیری شد و به مراحل خوبی رسیده بود، گفت: متاسفانه با تغییر دولت این پرونده بایگانی شد و اکنون از مسئولان ارشد استان، خواستار پیگیری مجدد این پرونده هستیم.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۳۱
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد حسینی، شب گذشته در جریان بازدید یک‌روزه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، ضمن ابراز خرسندی از این سفر اظهار داشت: مردم بخش مروست، مردمی متین، آرام و صبور هستند و باید نسبت به احقاق حقوق حقه این مردم که از دست رفته است، اقدامات لازم و شایسته صورت گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های فرماندار خاتم، ادارات بخش مروست استقرار یافته‌اند و ادارات و نهادهای مهم اجرایی که مردم بیشترین نیاز را به آنها دارند، در مروست مستقر شده و دیگر این ضرورت وجود ندارد که برای رفع نیازهای خود به هرات مراجعه کنند.

حسینی افزود: اقدامات بسیار خوبی برای شهرستان شدن بخش مروست در دولت گذشته صورت گرفته بود که در جابه‌جایی دولت دهم و یازدهم، در حال حاضر پرونده شهرستان شدن مروست،‌ بایگانی شده است.

امام جمعه مروست از مسئولان ارشد استان خواست تا این درخواست مردم مبنی بر شهرستان شدن بخش مروست را نادیده نگیرند و برای شهرستان شدن این بخش اقدامات لازم را انجام دهند.

* بازدید از آثار تاریخی مروست

سید محمدرضا سیدحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه سفر خود به شهرستان خاتم از آثار تاریخی مروست بازدید کرد.

قلعه تاریخی مروست که قدمت آن به دوره صدر اسلام، بنای تاریخی گنبدی مروست که قدمت آن به دوره ایلخانی، مجموعه تاریخی چهاره صفه محمدصالح صفویه و خانه وقفی مروست که قدمت آنها به دوران صفویه باز می‌گردد و روستای تاریخی ترکان با وسعت 5 هکتار و معماری منحصر به فرد دست‌ کند از جمله آثار تاریخی و میراث فرهنگی بود که در جریان این سفر از آن بازدید شد.

به گزارش فارس، 53 مورد از آثار تاریخی و طبیعی شهرستان خاتم به ثبت ملی رسیده و در سال گذشته 20 پروژه میراث فرهنگی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان تکمیل شده است.

منبع: فارس

ارسال نظرات