پس از تشییع شهدا در تمامی شهرهای مازندران، نوبت به برگزاری آیین وداع با شهدا در پاغ موزه دفاع مقدس ساری رسید.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۴۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، از حدود یک ماه گذشته خبر تفحص 172 تن از شهدای غواص بر سر زبان‌ها افتاد و ورود آن‌ها به میهن اسلامی فضای کشور را سراسر نور و معنویت همراه با طعم شهادت کرد.

از 172 شهید تفحص داده شده 30 شهید به استان مازندران اختصاص داده شد که هفت تن از آن‌ها به نام‌های سیدحسن فاطمی و منصور مهدوی‌نیاکی از آمل، حسین‌علی بالویی از بهشهر، محمدصادق معلمی از ساری، سیدرضا میرفاضلی از چالوس، غلام‌رضا اسدی ولی‌آبادی از نوشهر و مسلم رسولی‌کناری از فریدونکنار شناسایی شدند و 23 شهید دیگر نیز گمنام هستند.

این 30 غواص شهید همان جوانانی هستند که در عملیات کربلای 4 شرکت و جوان‌مردانه از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند، اما در مقابل از سوی رژیم بعثی عراق در شلمچه در گودالی که از سوی دشمنان طراحی شده بود، زنده زنده دفن شدند.

استان مازندران که از هفته‌های گذشته خود را برای میزبانی از 30 شهید غواص آماده کرده بود، ساعت هشت صبح روز 14 مرداد شهدای غواص را از معراج‌الشهدای تهران تحویل گرفت و خود را برای میزبانی و وداعی باشکوه آماده کرد.

شهدای غواص از غربی‌ترین نقطه استان یعنی رامسر تا شرقی‌ترین آن یعنی شهرستان گلوگاه بر دستان مردم ولایت‌مدار مازندران تشییع شدند و ملت ایران اسلامی باز هم با حضور پرشور خود در استقبال و تشییع شهدا بر آرمان والای شهدا و امام شهدا تاکید کردند و بار دیگر یاد و نام شهدا که از افتخارات و مفاخر ایران اسلامی به‌شمار می‌روند را زنده نگه داشتند.

مراسم استقبال از شهدای غواص در مازندران از ساعت هشت صبح روز 15 مرداد با شور و شوق خاصی در رامسر آغاز شد و مورد استقبال خانواده شهدا، مردم، مسئولان، دانشجویان و بسیجیان قرار گرفت.

شهرهای شیرود، تنکابن، نشتارود، عباس‌آباد، سلمانشهر، کلارآباد، چالوس، نوشهر، نور، رستم رود، ایزدشهر، محمودآباد، آمل، بابل، قائمشهر، فریدونکنار، بابلسر، بهنمیر، سیمرغ؛ جویبار، گلوگاه، خلیل‌شهر، بهشهر، نکا، میاندورود، پل سفید، زیراب و شیرگاه مقصد بعدی 30 شهید غواص در مازندران بودند

همه مردم چشم‌انتظار حضور شهدا بودند، هر کسی زیر لب زمزمه‌ای بر زبان داشت، تا اینکه شهدای غواص که در قایق‌های قرار داشتند در رودخانه تجن پهلو گرفتند و وارد جمعیت شدند.

شهدای غواص در حالی مورد میزبانی مردمی قرار گرفتند که با دستان باز و با اهدای گل، پاشیدن گلاب، دود کردن اسپند و سبدهای حنا به آیین تشییع‌شان آمده بودند.

پس از تشییع شهدا در تمامی شهرهای مازندران، نوبت به برگزاری آیین وداع با شهدا در پارک موزه دفاع مقدس ساری رسید.

مردم و خانواده شهدا حتی از شهرهای نکا، میاندورود، جویبار و قائمشهر نیز در آیین وداع با شهدا غواص در پارک موزه دفاع مقدس ساری حضور یافتند.

مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران و به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ کشورمان آغاز شد. همان پرچمی که شهدای جنگ تحمیلی زیر سایه آن و با پشتوانه ملت و رهبری جان خود را بر کف دست قرار دادند و در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کردند.

بازسازی عملیات کربلای 4 با حضور مادر شهید دوامی و با رمز «یا محمد رسول الله» آغاز شد و رزمندگان در مقابل دشمنان فرضی به مقابله پرداختند که این صحنه با نورافشانی منور و رسام تداعی کننده گوشه‌ای از جنگ تحمیلی و عملیات کربلای 4 بود.

همه مردم چشم‌انتظار حضور شهدا بودند، هر کسی زیر لب زمزمه‌ای بر زبان داشت، تا اینکه شهدای غواص که در قایق‌های قرار داشتند در رودخانه تجن پهلو گرفتند و وارد جمعیت شدند.

اشک از چشمان مردم حاضران جاری شد، تابوت شهدا در جمعیت قرار گرفت، همه تلاش می‌کردند تا دستی بر تابوت بکشند و هر کسی سعی می‌کرد با هر چیزی که در اختیار دارد از شهدا تبرک بگیرد. مردم ولایت‌مدار مازندران بازهم رشادت‌ها و دلاورمردی‌‍‌های شهدا را هرگز فراموش نکردند.

شهروند ساروی که با دیدن این صحنه اشک از چشمانش سرازیر شده بود اظهار کرد: ملت ایران هیچ‌گاه دلاورمردی‌ها و رشادت‌ها شهدا را فراموش نمی‌کنند.

نرگس قلیان با تاکید بر اینکه استکبار جهانی بداند انقلاب اسلامی ایران با حضور شهدا جان دوباره‌ای گرفته، افزود: ملت ایران اسلامی همانند سال‌های گذشته بر آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی پافشاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهدا قهرمانان واقعی نظام هستند، بیان داشت: ما افتخار می‌کنیم فرزندان این کشور در راه اسلام و در راه مبارزه با کفر به شهادت رسیدند.

میثم امیری که از شهرستان میاندورود در این محفل معنوی شرکت کرده بود، گفت: شهدای غواص پس از مدت‌ها در جمع ما آمدند تا به ما بفهمانند که با دستان بسته هم می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

وی با خطاب به استکبار جهانی، بیان کرد: ملت ایران هیچگاه یک تار موی رهبری را به استکبار جهانی و زیاده‌خواهان غرب و شرق نمی‌دهند.

این شهروند میاندورودی به جنگ فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: پیام شهدا حفظ حجاب، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است.

امیری با بیان اینکه ملت آزموده را آزمودن خطاست، تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی آزمایش شدند و آمریکا و اسرائیل باید بدانند ما جوانان ایران اسلامی راه شهدای دست‌بسته غواص را ادامه می‌دهیم.

سردار عبدالله ملکی در حاشیه آیین وداع با 30 شهید غواص در پارک موزه دفاع مقدس ساری اظهار کرد: راس ساعت 8 صبح سه‌شنبه 16 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین تشییع 30 شهید خط‌شکن غواص از میدان شهدا تا میدان امام آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دو تن از شهدای گمنام در حسینیه عاشقان ساری تدفین می‌شوند، افزود: شهید معلمی از میدان شهدا تا گلزار شهدای ساری تشییع و تدفین می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بقیه شهدا به شهرستان‌هایی که مشخص شده برای تدفین اعزام می‌شوند، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و امنیتی مناسبی از سوی کمیته‌های مختلف طراحی شده است.

این مسئول با اشاره به استقبال با شکوه مردم مازندران از شهدا غواص، گفت: شهروندان ساروی با حضور پرشور خود ساری را به پایتخت حماسه حضور تبدیل می‌کنند.

مقصد پایانی و محل تدفین 30 شهید غواص در شهرهای بهشهر، خلیل‌شهر، گنج‌افروز بابل، ساری، شیرگاه، پلسفید سوادکوه، محمودآباد، عباس‌آباد، میاندورود و ایزدشهر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها