خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) بیان داشت:امام جعفر صادق (ع) مروج فرهنگ ناب محمدی در جامعه اسلامی بودند.
کد خبر: ۸۵۵۳۷۵۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان البرزٰ، مراسم سوگواری و عزاداری با حضور فرماندار شهرستان فرماندهان نظامی و انتظامی و عموم مردم و بسیجیان در مسجد جامع رسول اکرم (ص) شهرستان البرز برگزار شد .

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام رضا (ع) در این مراسم گفت : حضرت امام جعفر صادق(ع) پيشواي ششم مسلمانان، در اين روز به دست خليفه ي عباسي، منصور دوانيقي مسموم و در مدينه به شهادت رسيد. امام صادق(ع) به شيخ الائمه نيز معروف است زيرا عمر ايشان از تمامي ائمه اطهار(ع) طولاني تر است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه البرز در ادامه افزود: در ميان امامان معصوم(ع)، براي هيچ كدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرايط مساعدي پيش نيامد تا بتوانند در سطح وسيع به انقلاب فرهنگي بپردازند و با تشريح فرهنگ غني و پُرمايه ي اسلام، بر گسترش اين دين آسماني بيفزايند. ولي براي امام صادق(ع) اين فرصت، در گير و دار كشمكش ها و رودرويى بني اميه و بني عباس و جنگ قدرت به دست آمد.

 

حجت الاسلام شجاعی مهردر  پایان  سخنان خود  بیان داشت : امام جعفر صادق (ع)  در زمان حیات خود  با تربيت شاگردان بسيار و برجسته، حيات تازه اي به اسلام و مسلمين بخشيد و فرهنگ ناب تشيّع را كه از متن اسلام محمدي و علوي نشأت گرفته بود به جهانيان عرصه كرد، امام صادق(ع) به عنوان رييس مذهب جعفري حوزه ي علميه ي اسلامي در سطح عميق و وسيع تشكيل داده و علوم اسلامي را تدريس مي نمود.

 


3001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها