بعد از حضور تيم‌هايي چون بايرن‌مونيخ‌، پيشكسوتان آث‌ميلان و آلمان در ايران‌، حالا نوبت به تيم ستارگان پيشين فوتبال دنياست كه بازي در آزادي را تجربه كنند.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۳۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حضور ستاره‌هاي پيشين فوتبال دنيا براي برگزاري ديداري نمادين با ستاره‌هاي پيشين فوتبال ايران براي مردم و جامعه فوتبال ايران هيجان‌انگيز و خاطره‌انگيز است. حضور ستاره‌هايي كه روزي به پاي بازي‌هاي ديدني آنها مي‌نشستند در آزادي، معنايي ندارد جز يك هيجان وصف نشدني كه فوتبال ايران پيش از اين هم شاهد آن بوده است. 
بعد از حضور تيم‌هايي چون بايرن‌مونيخ‌، پيشكسوتان آث‌ميلان و آلمان در ايران‌، حالا نوبت به تيم ستارگان پيشين فوتبال دنياست كه بازي در آزادي را تجربه كنند و روزي خاطره‌انگيز را براي هواداران فوتبال كه با بازي‌هاي آنها خاطرات زيادي دارند رقم بزنند. 
  
حضور ستارگان قطعي شده است

دو هفته ديگر، برخي از ستاره‌هاي پيشين فوتبال دنيا براي برگزاري ديداري نمادين با ستاره‌هاي فوتبال ايران به تهران مي‌آيند. براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته از سوي باشگاه هنرمندان قرار است تيمي منتخب از ستارگان فوتبال جهان روز ششم شهريورماه در ديداري نمادين كه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود، به مصاف تيم منتخب ستاره‌هاي پيشين فوتبال ايران برود.  بود و ايلگنر و ويكتور بايا، روبرتو كارلوس، كاناوارو، فرناندو هيرو، سالگادو، فرناندو كوتو، مارسل دسايي، لوئيس فيگو، منديتا، ادگار داويدز،‌گري لينكر، پائولتا و پاتريك كلايورت از جمله بازيكناني هستند كه تاكنون حضورشان در تهران قطعي شده است. البته سالگادو در صحبت‌هايي عنوان كرد كه حضور كلايورت در چند روز آينده قطعي مي‌شود اما براي ساير ستارگان فوتبال جهان بليت تهيه شده و قطعاً در ايران حضور خواهند داشت. 
  
برترين‌هاي ايران به ميدان مي‌روند
ستارگان پيشين جهان در آزادي قرار است به مصاف ستاره‌هاي پيشين ايران بروند. به همين دليل قرار است احمدرضا عابدزاده كه چندي پيش براي مربيگري راهي امريكا شده بود به ايران بازگردد و ششم شهريورماه در آزادي بار ديگر درون قفس توري قرار گيرد. علي كريمي، ستاره فوتبال ايران و جادو‌گري كه هنوز هم خاطره دريبل‌زني‌هايش از ذهن دوستداران فوتبال پاك نشده‌، ديگر ستاره تيم ايران در اين ديدار است. همچنين مهدي مهدوي‌كيا، موشك فوتبال ايران كه اين روزها سرگرم پرورش استعدادهاي آلماني است و همچنين وحيد هاشميان كه در حال طي كردن اصولي و به دور از حاشيه پله‌هاي مربيگري است، خداداد عزيزي، ‌غزال تيزپاي ايران كه هنوز هم خاطره گلزني‌اش در ملبورن ايراني‌ها را هيجان‌زده مي‌كند، از جمله ستارهاي پيشين تيم ايران هستند كه به مصاف ستاره‌هاي پيشين جهان خواهند رفت تا ديداري هيجان‌انگيز و فراموش نشدني را براي فوتبال دوستان ايراني رقم بزنند. 
  
هيجان واقعي در آزادي 
سال‌هاست كه هواداران فوتبال شاهد يك بازي هيجان‌انگيز و ديدني نبوده‌اند. افت كيفي بازي‌هاي ليگ باعث شده هر روز از تعداد حاضران در ورزشگاه‌ها كاسته شود. هواداراني كه براي تماشاي بازي‌هاي جذاب و ديدني راهي آزادي و ديگر ورزشگاه‌ها مي‌شدند، ‌حالا تعدادشان به شدت كاهش يافته است. چراكه ديگر جذابيتي وجود ندارد كه باعث شود آنها رنج حضور در ورزشگاها را به جان بخرند. اما برگزاري بازي نمادين بين ستاره‌هاي پيشين جهان و ايران و تماشاي قدرتنمايي فوتباليست‌هايي كه خاطرات زيادي را براي آنها زنده مي‌كند با تمام بازي‌هاي ليگ فرق دارد. بازي كه نه نتيجه آن‌ كه تماشاي بازي بازيكناني كه خاطرات زيادي از آنها دارند باعث مي‌شود هواداران و فوتبال دوستان زيادي ششم شهريور‌ماه به رسم گذشته راهي آزادي شده و سكوهاي ورزشگاه را پر كنند. ورزشگاهي كه روزي 120 هزار هوادار بر سكوهاي سيماني آن مي‌نشستند و هزاران نفر نيز پشت درهاي بسته‌اش بوند. اما اين روزها‌، خالي از جمعيت است و دلخوش ديدارهايي اين چنيني تا سكوهايش پر شود. 
  
بهانه‌اي براي امور خيريه
حضور اين چنيني فوتباليست‌هاي بنام در ايران نه فقط هيجان از دست رفته را بار ديگر به هوادار فوتبال ايران باز مي‌گرداند، ‌كه مي‌تواند بهانه‌اي باشد براي انجام ديدارهاي خيرخواهانه و پررنگ‌تر كردن هرچه بيشتر حضور ورزشكاران و فوتباليست‌ها در امور خيريه و ايجاد زمينه‌اي براي معنويت بيشتر در ورزش. پيش از اين نيز حضور تيم‌هايي چون آلمان‌، بايرن و پيشكسوتان آث‌ميلان زمينه حضور هرچه بيشتر فوتباليست‌ها را در امور خيريه فراهم كرده بود و تكرار آن مي‌تواند اين پيوند را محكم‌تر كند. علاوه بر آن، اين سفرها جنبه‌هاي فرهنگي مثبتي نيز دارد و مي‌تواند چهره واقعي ايران را نيز به دنيا نشان دهد و تفاوت آن را با چيزي كه دشمنان كشورمان ترسيم مي‌كنند به رخ بكشد.
ارسال نظرات