امام جمعه میبد در جمع صمیمی پایوران و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس آموزشگاه شهید صدوقی یزد ، انقلاب اسلامی را مرهون ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام بیان کرد .
کد خبر: ۸۵۵۳۸۴۲
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،به نقل از میبد آدینه حضرت آیت الله اعرافی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت : همه پایوران و کارکنان آموزشگاه شهید صدوقی یزد باید به این نام بزرگ که بر بالای این آموزشگاه نقش بسته است افتخار کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سپس بسیج و سپاه و همه کسانی که در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس در خدمت آرمانهای اسلام و انقلاب بودند را نور چشمان استان و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : بسیاری از این عزیزان همچنان با سوابق درخشان در این آموزشگاهها حضور دارند .

وی دیدار پایوران آموزشگاه شهید صدوقی یزد را توفیقی از جانب پروردگار برای خود خواند و گفت : امروز شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز سرمایه های عزت ، شکوه و عظمت ملت و انقلاب ما هستند.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی که شما پاسدار آن هستید گوهر ناب و گرانبهایی است که همچنان نیازمند تعالی و انتقال بازسازی و انتشار در درون و بیرون کشور است و سرمایه گذاران انقلاب مسئولیت بیشتری دارند افزود : شرایط ما امروز بی شباهت به زمان ائمه نیست و با ابعاد پیچیده ای که وجود دارد باید با عزم بیشتری در جبهه های مختلف کار کنیم و متوقف نشویم.

امام جمعه میبد جبهه فکری ، تهاجم فلسفی و معرفتی را اولین جبهه مقابله با دشمن عنوان کرد و افزود : امروز تهاجم فکری و فلسفی غرب در قالب تفکر غیر الهی و مادی با هجمه بیشتر و با ابزارهای متعدد و گستره وسیع تر  با پشتوانه غرب و اندیشه های الهادی متوجه جبهه اسلام است و نباید آن را کم شمرد .

وی با بیان اینکه در هر زمان باید علما و دانشمندان و نخبگان در برابر اندیشه های الهادی غرب و دشمنان مجهز شوند افزود : زمانی مارکسیسم و افکار انحرافی به دانشگاههای ما می آید و علامه طباطبایی و شهید مطهری باید سینه سپر کنند و با هزار زحمت فکر تولید کنند و در برابر افکار الهادی و مادی مقاومت کنند ، امروز هم فلسفه های مادی و افکار و اندیشه های شیطانی که تولید و به دانشگاههای  و نسل جوان ما پمپاژ می شود تا آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

امام جمعه میبد تصریح کرد : ما باید از قدرت فکری و اعتقادی برخوردار باشیم تا بتوانیم در برابر هجوم فکری و فلسفی و اعتقادی مقابله و مقاومت کنیم .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جبهه دوم جبهه ای است که اعتقادات شیعی ما را هدف گرفته است افزود : واقعا هجم شبهات و شبهه افکنی که علیه اندیشه شیعی و انقلاب اسلامی انجام می شود غیر قابل تصور است و صدها سایت و فضاهای پهن مجازی و شبکه های ماهواره ای با خرج میلیاردها دلار به شبهه افکنی می پردازند و کیان فکری و اعتقادی شیعه را تهدید می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : جبهه سوم جریانات انحرافی درون تشیع است که مقام معظم رهبری از آن بعنوان شیعه انگلیسی یاد می کنند .

وی جبهه چهارم را جریان دیگر ضد اخلاقی خواند و گفت : جریان ضد اخلاقی که در جهان رایج است ؛ هویت امروز و جوان ما را تهدید می کند و اگر مواظب نباشیم بنیان عفت و پاکدامنی و خانواده را از بیخ خواهد کند.

امام جمعه میبد افزود : جریان دیگر جریان سیاسی است که در پرتو انحرافات فکری در جهان اسلام رقم خورده و از خطرات بزرگ جهان اسلام است که می خواهند با به جان هم انداختن مذاهب اسلامی و شیعه و سنی مسلمانان را تضعیف کنند .

آیت الله اعرافی با بیان اینکه با اختلافات مذهبی بین مسلمانان دیگر دشمنان به راحتی به اهداف خود می رسند گفت : دشمنان این نقشه را در برابر بیداری اسلامی و در برابر عظمت انقلاب اسلامی پیاده کردند که  واقعا اگر نتوانیم این صحنه را مدیریت کنیم همه مسلمانان در آتش آن خواهند سوخت .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد : جریانی که امروز در خود غرب وجو ددارد این است که پیشرفت اسلام را در غرب که پیشرفت کمی نیست با اسلام هراسی مهار کنند .

امام جمعه میبد نامه مقام معظم رهبری را معطوف به این جریان یعنی رشد اسلام در جهان غرب توصیف کرد و گفت : آنها فضایی ایجاد کردند که در درون جهان اسلام جنگ و درگیری ایجاد کنند و از بیرون به عالم نشان دهند که مسلمانان چنین رفتاری دارند .

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه وظیفه ما بعنوان پیروان انقلاب اسلامی  امروز و در این شرایط بسیار حساس است گفت : ما باید هم مقاومت را در جهان صیانت کنیم هم مدیریت در جهان داشته باشیم هم درون خود را محکم و استوار و قوی حفظ کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر استحکام پایه های اعتقادی ، اخلاقی ، دانش و بینش و اندیشه سیاسی و هوشیاری همه  جانبه امروز ملت ایران را ضروری و  لایتغیر دانست و افزود : چیزی که کمتر برهه ای از تاریخ بوده است این است که ما هیچ برهه از زمان  اینقدر دارای  قدرت ، استحکام و اقتدار نبودیم که قدرت نرم ما با قدرت های بزرگ جهان برابری کند و اینقدر هم  در معرض آسیب و تندبادها و طوفانهای سهمگین باشیم بنابراین در این فضا نهاد انقلابی و سپاه مسئولیت های خیلی سنگین و حساسی دارند.

امام جمعه میبد گفت : امیدواریم خدا ما را با مسئولیت هایمان آشنا و توان ایستادگی در راه خدا و مقاومت در برابر شیطانها  را در وجود ما بیشتر کند و جامعه ما را از خطرهای درونی که بدتر از هر چیزی است حفظ کند .


ارسال نظرات