خبرهای داغ:
سالانه ۶ هزار مشترک جدید برق در استان اصفهان اضافه می شود که بالاترین آمار مشترکان به امور برق شمال استان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۷۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیر اموربرق شرق اصفهان؛ با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی در شهرستان اصفهان درحال حاضر به صورت پایلوت تنها در مدارس، مساجد و ادارات دولتی نصب شده است، گفت: این پنل‌ها توجیه اقتصادی مناسبی ندارند به همین دلیل استقبالی از طرف مشترکان خانگی برای خرید و نصب این پنل‌های خورشیدی نمی‌شود.

داریوش باروتی؛ درجمع خبرنگاران بااشاره به اینکه دوره بازگشت سرمایه خرید و نصب پنل های خورشیدی حدود 10 سال است، گفت: یک کنتور 25 آمپر و پنج کیلووات، یک میلیون و 250 هزار تومان هزینه دارد در صورتی که همین میزان کیلووات با پنل های خورشیدی حدود 50 میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت که البته 50 درصد آن را شرکت توانیر پرداخت خواهد کرد.

باروتی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه وزارت نیرو که هنوز به استان ها ابلاغ نشده، قرار است میزان برق تولیدی از پنل های خورشیدی توسط شرکت های توزیع خریداری شود تا با این کار خرید و نصب پنل های خورشیدی، توجیه اقتصادی پیدا کند.

وی ادامه داد: کمترین میزان تلفات شبکه های کشور مربوط به شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با حدود هشت درصد تلفات است. شرکت توزیع برق در راستای کاهش تلفات برق، سالیانهاز صحت عملکرد 20 درصد مشترکین خود اطمینان حاصل می کند.

وی تاکید کرد:ازابتدای امسال تاکنون ۴۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط وضعیف زمینی و هوایی و ۵۰ دستگاه پست و ترانسفورماتورزمینی و هوایی و بیش از ۲ کیلومتر طول روشنایی معابر را در دستور کار قرار داده است بیان داشت: احداث روشنایی معابردرقسمت کندروبزرگراه صیاد شیرازی به طول دوکیلومتر با نصب دودستگاه ترانس با هزینه ای بالغ بر 285 میلیون تومان وهمچنین بهینه سازی سیستم روشنایی معابر بیش از250 اصله روشنایی درمحدوده امورشرق با هزینه ای بالغ بر28 میلیون تومان دراولویت برنامه های این اموراست.

مدیر امور برق شرق اصفهان بااشاره به اینکه سالانه حدود شش هزار مشترک جدید به این اموراضافه شده است گفت:شرکت توزیع شهرستان اصفهان ازهشت اموراجرایی تشکیل شده که امور نواحی، بزرگترین امور است و امور شمال شرق و امور شرق به ترتیب از لحاظ تعداد مشترکین، بیشترین مشترک را دارند.

وی به برنامه های تعریف شده این اموردرسال جاری اشاره کرد و افزود: در سال جاری احداث 45 کیلومتر شبکه فشار متوسط زمینی و هوایی، نصب 50 ترانسفورماتور زمینی و هوایی و احداث بیش از دو کیلومتر روشنایی معابر در برنامه های امور برق شرق قرار دارد.

وی با اشاره به اعلام طرح توانیربرای مشترکین صنعتی و کشاورزی، اظهار کرد: بر اساس این طرح، مشترکین کشاورزی که در چهار ساعت پیک مصرف (ساعات 19 تا 23) در کاهش مصرف برق با شرکت توزیع همکاری کنند، شامل تخفیفاتی از سوی شرکت توزیع برق می شوند و طبق این طرح در صورت عدم مصرف در این ساعات، حتی از پرداخت هزینه برق نیز معاف خواهند شد.

مدیر امور برق شرق اصفهان گفت: در سال گذشته مجتمع 540 واحدی فدک برق رسانی شد که در این مجموعه از کنتورهای هوشمند برق با قابلیت قرائت و کنترل از راه دور و قطع برق مشترک به دلیل استفاده بیش از میزان مجاز از راه دور و امکان اتصال به کنتورهای آب و گاز برای قرائت آنها از راه دور و ... استفاده شده است.

وی با بیان اینکه امور برق شرق اصفهان تاکنون هزار و 880 روز بدون حادثه را طی کرده است بیان داشت:به دلیل محدودیت های آیین نامه ای نمی توانیم از برخی امکانات موجود در کنتورهای هوشمند استفاده کنیم و تنها از امکان قطع برق مشترک به دلیل بدهی و قرایت کنترل از راه دور بهره می بریم.

مدیر امور برق شرق اصفهان اظهار داشت: در سال جاری با نصب ۱۰۰ مجموعه کات اوت در شبکه های فشار متوسط، تعویض ۱۰۰ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف فرسوده، تقویت و بهینه سازی شبکه های فشار متوسط خیابان ابوذر، تقویت و بهینه‌سازی شبکه فشار متوسط خیابان مهر با هزینه ای بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اموربرق شرق اصفهان با وسعت 47 کیلومتر مربع دارای 150 هزار مشترک و طول شبکه های فشار متوسط حدود 300 کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی حدود 900 کیلومتر و تعداد 712 پست هوایی و زمینی است.

وی افزود: شرکت توزیع برق با راه اندازی سامانه های ارتباطی 121 و 38121بسیاری از فرآیندهای خود را بدون حضور افراد قابل انجام کرده است و این موضوع بر ارتقای سلامت اداری تاثیرگذار بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها