رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به آماری تاسف‌بار از کمبود پرستار در بیمارستانهای تهران گفت: میزان آمار پرستار به ازای هر تخت بیمار زیر یک است و این یعنی هیچ پرستار دیگری برای رسیدگی به بیماران نداریم.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۹۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: هم اکنون بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه که بیمارستان‌های بزرگ و جنرال کشور نیز محسوب می‌شوند و بیماران بدحال و دارای وضعیت بدخیم ارجاع داده می‌شود فقط در حدود 3 هزار پرستار دارند.

جعفریان عنوان کرد: متاسفانه با وجود آنکه ظرفیت 500 پرستار را برای جذب جدید اعلام کردیم کمتر از 200 پرستار جذب شدند زیرا از روند جذب شرکتی استقبال نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید مجدد بر کمبود پرستار بیمارستان‌های تهران علی الخصوص بیمارستان‌های این دانشگاه که شاخصی زیر یک درصد به ازای تخت بیمار دارند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این شاخص در کشورهای منطقه بالای دو است و با شاخص کشوری مانند کره جنوبی که کشوری در حال توسعه است به هیچ عنوان نمی‌توان مقایسه کرد.

کمبود پرستار از جمله کمبودهای چند سال اخیر نظام سلامت کشورمان بوده است، در حالیکه پرستار خط مقدم خدمات سلامت به حساب می‌آید، حال این در شرایطی است که وضعیت نه تنها کشورهای پیشرفته، بلکه کشورهای همسایه‌مان در وضعیت میزان پرستار جایگاه بسیار بهتری نسبت به ایران دارند.

در این رابطه علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه آماری تاسف‌بار از کمبود پرستار در بیمارستان‌های تهران به تسنیم عنوان کرد: میزان آمار پرستار به ازای هر تخت بیمار در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه زیر یک است و این یعنی هیچ پرستار دیگری برای رسیدگی به بیماران نداریم.

ارسال نظرات