خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی منفردی گفت: وظیفه اصلی خبرنگاران انعکاس حقایق رویدادها است و نبض فکری و خوراک فکری جامعه در دست خبرنگاران است.
کد خبر: ۸۵۵۳۹۳۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی منفردی،  نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج شیروان در جلسه تجلیل از خبرنگاران شهرستان شیروان گفت: آنچه از قضایای اسلام تا به نسل کنونی منتقل شده و در آینده هم این انتقال ایجاد می گردد به واسطه بزرگان اهل قلم و خبرنگاران بوده است. 

وی گفت: از شواهد و مجاهدات این تحلیل بدست می آید که 7 هزار سال تاریخ به وسیله خبرنگاران ثبت و منتقل شده است. 

حجت الاسلام منفردی با برشمردن معیارها و ضوابط خبرنگاران گفت: خبر خبرنگاران در نشاط یا غم جامعه اثر دارد. و با آگاهی و اطلاعات خبرنگاران از نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند می توانند با چرخاندن قلمشان جامعه را مدینه فاضله قرار دهد یا تبدیل به یک جامعه بی ماهیت و بی تفاوت کند. 

نماینده ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج شیروان گفت: وظیفه اصلی یک خبرنگار انعکاس حقایق رویدادهاست، همانند انعکاس خبر سوزاندن کودک 18 ماهه فلسطینی که خبر صدر رسانه های جهان شد و صدای عدالت خواهی و حمایت از مظلوم را نه تنها از مسلمانان بلکه از دیگر ادیان نیز خارج شد.

وی یادآور شد: خبرنگاران غالبا در مسیر صحیح حرکت می کنند و و به مردم مدیونند و باید به نقش و اهمیت خودشان درجامعه واقف باشند و در این صورت انتقاد منصفانه ای از سوی خبرنگاران صورت گیرد هر فرد یا گروهی آن را می پذیرد.  

حجت الاسلام منفردی با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه امروزه در مسائل خبری ما، اخبار سیاسی رنگ و لعاب بیشتری گرفته است که مقدرات یک کشور به قلم یک کاتب و گفتار یک خبرنگار بستگی دارد و در کنار اخبار سیاسی باید به معضلات اجتماعی و اقتصادی مردم نیز پرداخته شود.

وی گفت: وقوع انقلاب اسلامی ایران بدون ابزار اطلاع رسانی، اعلامیه ها و سخنرانی ها در مکانهای مخفی مشکل تر بود ولی اکنون نرم افزار نرم جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عراق، سوریه، یمن و... جهانیان را متحیر کرده است.

منفردی افزود: جامعه عربستان علی رغم بی تفاوت نشان دادن خود در مسائل منطقه به مشکلات منطقه افزوده است.

وی ادامه داد: کشورهای ترکیه، امارات و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس به مشکلات مسلمانان و اسلام بی تفاوت شده اند و این درحالی است که در کشور اسلامی ما مردم ولایت مدار با دهان روزه و گرمای شدید هوا حماسه ای دیگر در راهپیمایی روز قدس آفریدند.

حجت الاسلام منفردی در ادامه به احساس ترس و عدم امنیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: راهنمایی و گفتارهای های مقام معظم رهبری خمپاره ای بر تن نتانیاهو شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها