خبرهای داغ:
گزارش/

حجاب، حافظ کرامت زن / زنان باحجاب، موفق در عرصه های اجتماعی

حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني و تضییع حق زن مسلمان نیست؛ بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد و حافظ کرامت زن است.
کد خبر: ۸۵۵۴۰۰۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، بدون ترديد پوشش براي زنان، از ضروريات دين مقدس اسلام است، چنان که آيات متعددي از قرآن بر اين مطلب دلالت دارند.

از طرفي مسأله حجاب يکي از جنجالي‏ترين مسائل دنياي ديروز و امروز است، پوشش اسلامي را بايد در مجموع ابعادش مورد تجزيه و تحليل قرار داد، که در مجموع به نفع زن و جامعه است و تضادي با آزادي ندارد.

زنان در عين حفظ پوشش اسلامي، مي‏توانند برترين فعاليّت‏هاي اجتماعي را داشته باشند، و در چارچوب آزادي‏هاي صحيح و مقبول، از حق آزادي خود بهره‏ مند گردند.

حجاب در اسلام به معناي پرده نشيني نيست، بلکه به معناي پوششي معقول براي جلوگيري از فساد، و حفظ کرامت زن است.

ما امروز در جمهوري اسلامي ايران مي‏بينيم که زنان در همه صحنه‏ها و عرصه‏ها از مجلس قانون‏گذاري گرفته تا آموزش و پرورش، بيمارستان‏ها و ادارات مي‏توانند در چهارچوب حفظ پوشش اسلامي به کار و تلاش بپردازند بي آن‏که حجاب اسلامي براي تلاش‏هاي آنان، مشکلي ايجاد کند و حقّ آزادي صحيح آنها را تضييع نمايد.

خبرنگار بسیج با چند نفر از شهروندان بیرجندی در باب موضوع عفاف و حجاب گفتگویی به شرح زیر انجام داده است:

شبانی: مسئله عفاف و حجاب بر زن و مرد مسلمان واجب است

حامد شبانی در حاشیه نمایشگاه عفاف و حجاب" تا آسمان راهی نمانده"که در سالن شهرداری بیرجند برگزارشده است، اظهارداشت: حفظ بنیان خانواده و احیای ارزشهای اسلامی باید سرلوحه خانواده های ما قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ عفاف و حجاب هم برای زن و هم برای مرد لازم و واجب است، عنوان کرد: حجاب موجب تحکیم و استواری بنیان خانواده می شود.

مسئول نمایشگاه "تا آسمان راهی نمانده" با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم به دستورات معنوی در خانواده تاکید دارد، عنوان کرد: ماموریت و رسالت مسلمین احیای ارزشهای اسلامی در برابر دشمنان است .

شبانی متذکرشد: توجه به مسئله حجاب از مسائلی است که بر زن و مرد مسلمان واجب است و در طول تاریخ اسلام مردان در کنار زنان توانسته اند به خوبی کار خود را انجام دهند .

وی حجاب را ریشه همه خوبی ها و دوری از همه معضلات و مشکلات دانست و ادامه داد: به واسطه حجاب سلامت جامعه تضمین می شود و موجب کاهش فساد، افزایش امنیت ، کاهش آمار طلاق، اعتماد زوجین به یکدیگر است.

سرچاهی : رعایت حجاب به عنوان یک امر اجتماعی برهمگان واجب است

زهرا سرچاهیمسئول انجمن اسلامی دانش آموزان واحد خواهران بیرجند گفت : نماز و روزه به عنوان یک امر شخصی و الهی برای هر یک از افراد به شما می رود ولی مسئله حجاب به عنوان یک امر اجتماعی برای همه افراد نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه والدین اولین الگوهای تربیتی فرزندان هستند ، افزود : وقتی مادر در خانواده به مسائل اعتقادی بخصوص حفظ حریم شخصی و حجاب توجه کند؛ فرزندان نیز به این امر توجه خواهند کرد .

سر چاهی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی و ماهواره بیشترین تاثیر را در از هم پاشیدن بنیان خانواده ها دارند، متذکرشد: والدین معلمان فرزندان در خانه هستند و باید حیا و عفت را از کوچکی به فرزندان آموزش بدهند .

وی خطاب به خانواده ها و والدین تاکید کرد: اگر والدین از کودکی حیاء و حجاب را به فرزندانشان آموزش دهند فرزند در دوران جوانی و نوجوانی به دنبال بی عفتی و بی حجابی نخواهند بود .

مسئول انجمن اسلامی دانش آموزان واحد خواهران بیرجند متذکرشد : نباید والدین بخصوص مادران با هر لباسی در خانه و اجتماع ظاهر شوند .

سرچاهی به معضلات و آسیب های ماهواره و شبکه های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: بی غیرتی مرد و بدحجابی زن از مهمترین آسیب هایی است که گریبان گیر نسل جوان و نوجوان ما شده است و متاسفانه خانواده ها نیز نسبت به اعتقادات دینی فرزندانشان توجه نمی کنند.

موسوی نژاد: توجه به اصول اسلامی بخصوص حجاب از وظایف عموم مردم است

سیده قدسیه موسوی نژاد یکی از مسئولین غرفه های نمایشگاه" تا آسمان راهی نمانده" با اشاره به اینکه حفظ حجاب و عفاف برای زن لازم است افزود: دوری از گناه، تحکیم و استواری دین و بنیان خانواده از مهمترین عوامل حجاب است.

وی با بیان اینکه دشمن به وسیله شبکه های اجتماعی و ماهواره اعتقادات زن و مرد مسلمان ما را مورد حمله قرار داده است، گفت: مسئله حجاب یک امر شخصی در جامعه نیست و باید همه افرادی که در جامعه و اجتماع زندگی می کنند به این ارزش الهی و اسلام پایبند باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار