سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: سالانه 3000 هزار نفر، مهارت های فنی و حرفه ای را به صورت رايگان از طريق این مرکز آموزش می بينند.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۲۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، یونس ممی‌زاده، در جلسه با فرماندار پارس آباد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد فنی و حرفه ای برادران و خواهران در پارس آباد از آموزش روستاییان بر اساس نیاز سنجی و با همکاری دهیاری ها خبر داد و گفت: طرحهای توانمندی زنان روستایی و عشایری و مناطق مرزی و طرح کارورزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره های مهارتی همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان به مرحله اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه در مراکز فنی و حرفه‌ای در انتخاب سن و حرفه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، افزود: تمامی افراد علاقه‌مند به حرفه آموزی می‌توانند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا بگیرند.

ممی زاده رشته های تعمیر کار ماشین، ورق کاری، نقشه کشی ساختمان، درودگری و جوشکاری در مراکز فنی و حرفه ای پارس آباد تدریس می شود،گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي راهي براي ايجاد شغل پايدار و رفع معضل بيکاري و تامين نيروي انساني کارآمد است و شخص آموزش ديده مي تواند علاوه بر ايجاد شغل براي خود، به عنوان يک کارآفرين براي ديگران هم شغل ايجاد کند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل در ادامه از آموزش رایگان سالانه 3 هزار نفر در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پارس آباد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان دستگاهای اجرایی و فرماندار این تعداد به 2 برابر افزایش یابد.

فرماندار پارس آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه مراکز فنی وحرفه ای با توانایی های بالقوه در زمینه حرفه آموزی در خط مقدم هستند، افزود: شهرستان پارس آباد از لحاظ کشاورزی و دامپروری و صنعتی و جامعه شهری پتانسیل خوبی در استان دارد و نیاز به آموزش و تقویت زیرساختها است.

مهدی احمدی، لازمه تمام اشتغال ها را برنامه ریزی دقیق و کارشناسی شده مراکز فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: آموزش های فنی وحرفه ای بایستی در جهت اشتغال پایدار و برای زدودن اشتغالهای ناپایدار تلاش کنند.

وی در ادامه به آموزش روستاییان و عشایر منطقه اشاره و از مسئولان فنی و حرفه ای استان و شهرستان خواست برای جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان مربیان با حضور در مناطق روستایی و عشایری نسبت به آموزش افراد اقدام کنند.

ارسال نظرات