فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران باید با تاکید بر روی مشترکات مذهبی و ملی در سیستان و بلوچستان توطئه های دشمنان را برای تفرقه افکنی خنثی کنند و مانع رسیدن به اهداف شوم آنها شوند وبیش از هر زمان دیگریدر راستای رویج گفتمان رهبری وولایت فقیه که اساسی ترین اصل در انقلاب اسلامی تلاش کنند.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۲۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج ، سردارسرتیپ دوم پاسدار  حسین معروفی در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه بسیج و سپاه اظهار کرد: حرفه خبرنگاری صرفا پخش و اطلاع رسانی یک خبر نیست ؛ این حوزه در زوایای خاص خود تاثیرات عمیقی در جامعه دارد.

وی ضمن یاداوری تاکیدات امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری پیرامون حرفه خبرنگاری افزود: رسانه در حوزه های بصیرتی، معرفتی، مهارتی و روشنگری نقش بسزایی ایفا می کند.

وی خبرنگاران را مربیان حقیقی جامعه خواند که می توانند مردم را به سوی سعادت هدایت کنند و تصریح کرد: ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب از مهمترین وظایف فعالان عرصه خبر و رسانه به عنوان فرزندان انقلاب است زیرا افتخار و سربلندی امروز ایران اسلامی را مرهون این گفتمان هستیم.
وی اظهار داشت : تکرار آن چیزی که بدست آوردیم و منجر به آقایی امروز ما شده است از دیگر وظایف خبرنگاران، دست اندرکاران رسانه ها و مبلغان جامعه است.
فرمانده سپاه سلمان استان افزود: خبرنگاران باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از فراموشی حوادث مهم تاریخی و تحریف این وقایع بکار گیرند.
وی ادامه داد: آمریکا و قدرت های استکباری که به خوبی می دانند از طریق جنگ نظامی نمی توانند نظام جمهوری اسلامی را شکست دهند به جنگ روانی و هجمه فرهنگی با هزینه کم و قدرت تخریب بالا روی آورده اند.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها به عنوان بازوی پرتوان نظام و نماینده افکار عمومی می توانند با تقویت هویت ملی و روحیه اعتماد و توسل به خداوند متعال و توسعه ابزار دانایی و دشمن شناسی در مقابل هجمه و جنگ نرم دشمنان ایستادگی و با آن مقابله کنند.

صداقت و توجه به محتوا اصل کار رسانه ای است؛ تغذیه جامعه باید دقیق و کمک کننده واقع شود.

سردار معروفی با اشاره به این نکته که  صداقت و توجه به محتوا اصل کار رسانه ای است؛ تغذیه جامعه باید دقیق و کمک کننده واقع شود تصریح کرد هر انقلابی غیر محافظه کار برای ثبات و استحکام پایه های انقلاب باید تلاش کند زیرا گفتمان امام و رهبری مایه سربلندی و عزت ماست این گفتمان است که امروز در جهان اسلام و منطقه ایران اسلامی را عزیز کرده و ما را از فرش به عرش رسانده است.

وی بیان داشت: اتفاقات بزرگ تاریخی همیشه در خطر تحریف و فراموشی بوده است و برای عدم فراموشی حوادث باید وقایع تکرار شوند که این مهم از طریق اصحاب رسانه و اهل قلم  محقق می شود.

فرمانده سپاه سلمان بر تکرار و اصرار دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و افزود: واقعیات را منعکس کنیم تا در اصل وقایع تحریف صورت نگیرد.

سردار معروفی جنگ امروز را جنگ روانی و رسانه ای دانست و اذعان داشت: عملیات روانی هزینه ی پایین و سرعت تخریب بالا دارد و در آن افکار و عقاید و اراده ها مورد هدف قرار می گیرند؛ دشمن اعتقادات و ذهن انسان‌ها را تصرف می‌کند، قدرت درک و تفکر را از او گرفته و افکار خود را به او تحمیل می‌کند.

وی تقویت هویت ملی و تعلق بخشیدن را راه مقابله با دشمن برشمرد و افزود: دشمن درصدد گرفتن باورهای ملت ایران و خودباختگی مردم است.

وی توسعه برای ابزار دانایی را از دیگر راهها ی مقابله با دشمن خواند و  تاکید کرد: به روز رسانی و بالابردن سطح آگاهی جامعه از وظایف خطیر اصحاب رسانه است.    

وی دشمن شناسی و امام شناسی را از اصول  مهم دیگر دانست و یاداور شد: اگر راهبرد و هدف دشمن را بدانیم منحرف نخواهیم شد؛ راهبرد دشمن از  گذشته تا کنون یکی بوده است و آنچه تغییر کرده است روش اوست.

سردار معروفی پیشبرد هدف گذاری در رسانه را فرایند شناخت بیان کرد و افزود: باید ها و نبایدها در رسانه وجود دارد؛ ارائه خدمات نظام و مسئولین آنها  را به ادامه کار تشویق می کند.

وی مردم سیستان و بلوچستان را وفادارترین مردم به نظام و انقلاب خواند و بر برجسته سازی  مشترکات مذهبی و ملی تاکید کرد

همچنین احمد خسروی استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با مهم برشمردن فعالیت رسانه ها در روشنگری جامعه گفت: خبرنگاران بهترین سربازان و مدافعان نظام در صف نخست نبرد با جنگ نرم دشمنان و معاندان نظام در داخل و خارج هستند.
وی افزود: با توجه به قدرت افکار عمومی در عصر امروز، بسیاری از ارتش های مدرن و پیچیده دنیا در کنار تقویت تجهیزات و تاکتیک های نظامی خود واحد عملیات روانی (رسانه ای) را راه اندازی کرده و فعالیت آن را در اولویت کاری شان قرار داده اند.

در پایان مدیران و خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی شرکت کننده در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند
ارسال نظرات