مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مصلي امام خميني(ره) پارس آبا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۳۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، آیین عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور آيت الله سيد حسن عاملي نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، حجت الاسلام مهدي ستودهمدیرکل تبلیغات اسلامی استان،امام جمعه، فرماندار و اقشار مختلف مردم و مسوولان شهرستان پارس آباد برگزار شد.

آيت الله عاملي امام جمعه اردبيل در جمع عزاداران پارس آبادي در مصلي امام خميني(ره) با تجلیل از حضور با شکوه مردم اين شهرستان مرزي در مراسم سالروز شهادت امام ششم، به بیان ابعاد شخصیتی امام جعفر صادق(ع) در عرصه های مختلف دینی و علمی پرداخت و همگان را به الگوگیری از راه و روش ائمه سفارش کرد.

وي با بيان اينكه امام جعفر صادق (ع) به‌عنوان بنیان‌گذار مذهب شیعه خدمات بزرگ و فراموش ناشدنی را در زمینه علمی و فقهی به مسلمانان کرده است، گفت: امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد با درجات علمی بالا و باایمان تربیت کردند که هرکدام از این شاگردان در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، کلام و فلسفه مهارت خاصی داشتند و زبانزد جهان آن زمان بودند.

امام جمعه اردبيل بابیان اینکه سیره عملی امام جعفر صادق (ع) می‌تواند الگویی مناسب برای روحانیون و مبلغان ما باشد، گفت: تشکیل حوزه‌های علمیه، تربیت و تعلیم دانشمندان در رشته‌های مختلف نمونه ای از فعالیت‌های امام صادق (ع) در طول حیات پربرکت ایشان بود.

در ادامه اين مراسم، مداحي محمد باقر منصوريدر رثای امام جعفر صادق (ع) حال و هواي خاصي به عزاداران پارس آبادي داد.

ارسال نظرات