معاون فرماندار پارس آباد گفت:طرح احداث سدهای بیله سوار و دیکداش اصلاندوز در مجموع با ذخیره سازی 680 میلیون متر مکعب آب از اوایل سال 95 شروع خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۵۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، یاسر ندایی، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مغان گفت: افراد سودجو و فرصت طلب بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف این اراضی کرده بودند که با هماهنگی و حکم دادستان و همکاری نیروی انتظامی و امور آب مغان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه وجود آب فراوان و خاک حاصلخیز در منطقه موجب رشد و شکوفایی اقتصادی، توسعه کشاورزی و دامپروری و اشتغال زایی شده است،افزود: طرحهای آبرسانی شبکه پایاب خدا آفرین ، پمپاژ دشت فتحعلی و خلیلو از طرح های مهم آبی منطقه است که با تکمیل و بهره برداری از آنها شاهد تحول اساسی در این شهرستان خواهیم بود.

ندایی از ذخیره سازی بیش از 800 میلیون متر مکعب آب پشت سد خدا آفرین خبر داد و افزود: گرچه برای زراعت کشت ثانویه مشکل آب نخواهیم داشت ولی مسوولان ذی ربط فرهنگ سازی بین کشاورزان در خصوص مصرف بهینه و مدیریت صحیح آب را فراموش کنند.

وی به شروع عملیات اجرایی احیای کانال قدیمی سربند با 180میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: طرح احداث سدهای بیله سوار و دیکداش اصلاندوز در مجموع با ذخیره سازی 680 میلیون متر مکعب آب از اوایل سال 95 شروع خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت دریاچه شهرک آیت الله غفاری، اظهار کرد: فاز اول لایروبی این دریاچه با 60میلیارد ریال سرمایه گذاری شروع شده و هم اکنون حدود 12درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


ارسال نظرات