خبرنگاران رزمندگان گمنام جبهه‌های فرهنگی هستند

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت:خبرنگاران رزمندگان گمنام جبهه‌های فرهنگی هستند که در جبهه فرهنگی فعالیت حساسی داشته و نقش این قشر در مقابل هجمه‌های دشمنان و استکبار جهانی بسیار خطیر است.
کد خبر: ۸۵۵۴۱۶۸
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، علی حسن‌زاده به همراه رئیس بسیج هنرمندان، رئیس بسیج رسانه و مسئول روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم با تبریک هفته خبرنگار به جامعه خبری استان اردبیل اظهار داشت: خبرنگاران رزمندگان گمنام فرهنگی هستند که در جبهه فرهنگی فعالیت خطیر و حساسی دارند و نقش این قشر در مقابل هجمه‌های دشمنان و استکبار جهانی بسیار خطیر است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی خبرگزاری‌ها و خبرنگاران وحدت، همدلی و همزبانی است، گفت: امیدواریم با همت و همدلی رسانه‌ها نقشه‌های استکبار و دشمنان جهانی خنثی شود.

وی با بیان اینکه مهدیه هیئت رزمندگان استان اردبیل با مشارکت مردم در روبه‌روی اداره کل پست اردبیل در زمینی به مساحت 2 هزار متر در زیربنای 4 هزار متر احداث می‌شود و برای تکمیل این مهدیه 4 میلیارد تومان نیاز است، افزود: مهدیه هیئت رزمندگان استان اردبیل شامل موسسات فرهنگی، سالن همایش، نمازخانه، یادمان شهدا، یادمان فرهنگی و مذهبی است و پیش‌بینی می‌شود زیرزمین این مهدیه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

مسئول هیئت رزمندگان استان اردبیل بیان کرد: 15 موسسه فرهنگی در هیئت رزمندگان استان اردبیل فعالیت می‌کنند که این موسسه‌ها نقش بسیار عظیمی در توسعه برنامه‌های فرهنگی در استان اردبیل دارند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در قرارگاه فرهنگی 16 کارگروه به صورت همه‌جانبه فعالیت می‌کنند که یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه رسانه‌ای بوده که شامل رسانه‌های دیجیتال، صوتی و تصویری، رسانه‌های مکتوب است که نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی افکار عمومی دارند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به دیدار فعالان جبهه فرهنگی در روز دوم اردیبهشت ماه سال 92 با حضرت امام خامنه‌ای گفت: در این دیدار بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری برای فعالان جبهه فرهنگی درس بزرگی بود که همگان باید در تحقق آن تمام تلاش خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی از طریق رسانه‌ها هجمه‌های فرهنگی را شروع کرده‌اند که ما باید در مقابل این هجمه‌ها هوشیاری لازم را داشته باشیم، افزود:با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملت‏‌های جهان، نفوذ و سلطه و به‏ دست آوردن مستعمرات از راه لشکرکشی‏‌های نظامی، به آسانی امکان‏پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه ‌های زیادی را بر مهاجمان تحمیل می‏‌کند و به همین دلیل بیش ازصد سال است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده‏‌اند.

حسن‌زاده اظهار کرد: مستکبران معمولاً اجرای مقاصد خود را با عناوین تبلیغ مذهبی، رواج تکنولوژی، ترویج زبان، انجمن ‏های خیریه، ترویج بهداشت و سوادآموزی به نام سیاست‏ های فرهنگی و فرهنگ‏ پذیری انجام می‏‌دهند، هرچند نمی‏ توان این عناوین را از نظر نوع‏دوستی و انسانیت مورد تردید قرار داد، ولی سابقه این روابط و خدمات نشان داده که این برنامه‏‌ریزی‌‏های دقیق، در راستای رشد و بالندگی فرهنگ این کشورها نبوده بلکه زمینه‏ اسارت کامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی‏ آنان را فراهم ساخته است.

مسئول هیئت رزمندگان استان اردبیل بیان کرد: استعمارگران، اکنون به این نتیجه رسیده‌‏اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها، نفوذ در فرهنگ آنان و استحاله‏ درونی آن است، آنان می‌‏خواهند ارزش‏ های مورد پسند خود را ارزش ‏های مترقی جلوه دهند و جای‏گزین معیارهای بومی و فطری ملت‏ ها سازند و از این طریق، به آینده‏ منافع خود در این کشورها مطمئن شوند.

رسالت خبرنگاران در ترویج گفتمان رهبری و امام خمینی(ره) بسیار خطیر است

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این بازدید با اشاره به تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ایجاد جنگ نرم در کشور گفت: رسالت خبرنگاران و خبرگزاری‌ها در مقابله با این جنگ نرم و ترویج گفتمان رهبری و امام خمینی(ره) بسیار خطیر است.

سرهنگ پاسدار عظیم دشتی اظهار کرد: هفته خبرنگار فرصتی بزرگ برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار از جمله شهید صارمی بوده و این هفته بهانه‌ای برای قدردانی از تلاش و زحمات این قشر فعال است.

وی با بیان اینکه دشمنان و استکبار جهانی با تمام تلاش در صدد هستند گفتمان رهبری و امام خمینی(ره) را کمرنگ‌ کنند، افزود: خبرنگاران در مقابل این دسیسه دشمنان و استکبار جهانی رسالتی بزرگ و حساس دارند که باید با هوشیاری لازم این دسیسه‌های دشمنان را خنثی کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد:از جمله خبرگزاری‌های فعال و پیشرو در ترویج گفتمان رهبری و امام خمینی(ره) است که در این راستا عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.

دشتی خبرنگاران را پل ارتباطی میان مردم و مسئولان برشمرد و بیان کرد: خبرگزاری‌ها باید به دور از هر گونه بی‌طرفی و حاشیه نسبت به اطلاع‌رسانی اخبار درست و شفاف‌سازی افکار عمومی اقدام کنند که این رسالتی بسیار خطیر است.

وی با بیان اینکه رقابت باید بین خبرگزاری‌ها و خبرنگاران سالم باشد، گفت:عملکرد بسیار قابل قبولی در زمینه اطلاع‌رسانی دقیق، تنویر افکار عمومی و پوشش به موقع جلسات خبری داشته که این امر قابل تحسین و قدردانی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روحیه نقدپذیری داشته باشند و نسبت به نقد منصفانه خبرگزاری‌ها و خبرنگاران واکنش بدی نداشته باشند چرا که نقد منصفانه حق یک خبرنگار حرفه‌ای است.

دشتی اظهار کرد: متأسفانه جایگاه و شأن خبرنگار در استان اردبیل به جایگاه واقعی خود نرسیده و در این راستا نیاز است همگان برای نشان دادن جایگاه واقعی خبرنگار حرفه‌ای تمام تلاش خود را به کار گیرند.

دوره‌ تخصصی آموزش روابط عمومی‌های رده‌های بسیج در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: با توجه به این که خبرنگاران در حوزه های ارتباطات و اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند باید مسئولان روابط عمومی ها تعامل و همکاری قابل قبولی با این قشر زحمت کش داشته باشند چرا که خبرنگاران سفیران مردم در بین مسئولان هستند و نقش مهمی در اطلاع رسانی به مردم و تنویر افکار عمومی دارند.

سرهنگ پاسدار سیدجواد خاتم‌نژاد گفت: مسئولان روابط عمومی‌های رده بسیج استان اردبیل در یک دوره آموزشی در روزهای 27 و 28 مردادماه در اردبیل شرکت می‌کنند که این کلاس با حضور اسماعیل احمدی، مسئول روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان به صورت آموزش تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: این کلاس آموزشی به مدت دو روز و به صورت کارگاهی و عملی در راستای تکمیل آموزش‌هایی است که سال گذشته برگزار شده که به طور قطع برگزاری این کلاس آموزشی در ارتقای سطح کیفی عملکرد روابط عمومی‌ها تاثیر مثبتی خواهد داشت.

خاتم نژاد تصریح کرد: علاوه بر این آموزش‌ها، روابط عمومی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در حوزه‌های تبلیغات و برنامه‌سازی تلویزیونی نیز فعالیت دارد که با توجه به این موضوع کلاس‌های آموزشی برنامه‌سازی تلویزیونی نیز در اردبیل برگزار می‌شود.

روز بزرگ خبرنگار هدیه خون شهدا بر ملت ایران است

مسئول بسیج رسانه استان اردبیل نیز در ادامه این بازدید اظهار کرد: بنده به نوبه خودم روز بزرگ خبرنگار را که هدیه خون شهدا بر ما بوده به همه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران این خبرگزاری تبریک عرض می‌کنم وخوشحالم که برای صله‌رحم در یکی از خبرگزاری‌های فعال وپویا استان حضور یافتیم.

سرهنگ پاسدار ایمانعلی لطفی گفت: آنچه به نظر بنده در این خبرگزاری تا به امروز مورد توجه بوده، صداقت در کنار سرعت و دقت است چرا که رسانه‌‌های صادق می‌توانند بر حیات رسانه‌های باطل پایان داده و ماهیت آن‌ها را بر همگان آشکار سازند و آنچه باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد توجه به اصول و فقه اسلامی در رسانه است.

وی افزود: توجه به اخلاق‌مداری مهمترین رشددهنده امر به معروف و نهی از منکر در میان اصحاب رسانه است و ما را به خودشناسی خواهد رساند.

لطفی تصریح کرد: باید نگهبان و امانت‌دار خوبی برای اسلام و ملت عزیزمان باشیم چرا که اگر این اسلحه بزرگ تجهیز شود می‌تواند فرصت‌طلبان ظاهر بین و زورگویان کذاب را در کل جهان رسوا و بی‌آبرو کند.

ارسال نظرات