عبدالحمید قدیریان، نقاش و مسئول دفتر مطالعات كاربردی هنر حوزه هنری، گفت: حوزه هنری هر چه بیشتر به نور حقیقت نیاز دارد تا هنرمندان آثار خودشان را بر اساس این نور و منطبق بر قرآن و اهداف انقلاب اسلامی خلق كنند. مسلما حضور شهیدان والامقام، مقداری از این كمبود نور حقیقت در هنر هنرمندان را جبران می‌كند.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۴۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه هنری، عبدالحمید قدیریان، نقاش، طراح صحنه و مسئول دفتر مطالعات كاربردی هنر حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره تشییع و خاك‌سپاری دو شهید غواص عملیات كربلای 4 در حوزه هنری گفت: به عقیده من تشییع و خاك‌سپاری شهیدان عزیز، حركت پسندیده‌ای است. به این شرط كه این نوع حركت‌های شایسته تنها در فرم خلاصه نشود و حوزه هنری از این فضای نورانی شهدا به نحو خوب و قابل تقدیر، استفاده كند. 

وی افزود: به اعتقاد من حوزه هنری به نور حقیقت نیاز داشت تا هنرمندان آثار خودشان را بر اساس این نور و منطبق بر قرآن و اهداف انقلاب اسلامی خلق كنند. مسلما حضور این شهیدان والامقام، مقداری از این كمبود نور حقیقت در حوزه هنری را جبران می‌كند.

قدیریان تصریح كرد: شهدا در هر مكانی كه قرار می‌گیرند فضای نورانی و معنوی را با خود همراه دارند، هنرمندان هم در عرصه هنری با توجه به علایق دینی و معرفتی خودشان آثاری تولید كنند كه پیرو دین و راه شهدا و حق باشد.

مسئول دفتر مطالعات كاربردی هنر حوزه هنری اظهار كرد: اینكه هنرمندان چگونه از این نور مقدس در آثار خودشان استفاده كنند، بستگی به همت و معرفت خودشان دارد. 

این پیش‌كسوت هنر  انقلاب اسلامی در پایان گفت: ما برای خلق آثار دینی نیاز به نور حقیقت داریم و این نور در آموزه‌های دینی، شهدا و انقلاب اسلامی قابل درك و دریافت است. امیدوارم كه هنرمندان بتوانند از این موقعیتی كه در حوزه هنری ایجاد شده به خوبی بهره‌مند شوند.

پیكر پاك دو شهید از شهدای غواص عملیات كربلای 4 امروز سه‌شنبه 20 مردادماه مصادف با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) از مقابل مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین به سمت حوزه هنری انقلاب اسلامی تشییع و در مقابل مسجد آیت‌الله خامنه‌ای حوزه هنری به خاك سپرده می شود.



ارسال نظرات