كوشكی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، بهترین مكان برای ودیعه گذاشتن یاد و پیكرهای شهدا را مكان‌های هنری دانست و گفت: انسان‌های خداگونه همچون شهدا می‌توانند هر هنری را بارور كنند.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۴۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه هنری، محمدصادق كوشكی، كارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه هنر وقتی می‌خواهد زایندگی داشته باشد و محتوا پیدا كند باید از جایی ایده و الهام بگیرد، اظهار كرد: هنر در بهترین حالت قالب است و محتوا و مضامین هستند كه هنر را از آنچه كه هست متعالی‌ می‌كنند و ارتقا می‌دهند. به همین خاطر است كه خیلی از ملت‌ها كه مضمون و محتوا ندارند، هنر خود را در قالب اسطوره و افسانه می سازند و آن اسطوره و افسانه درون‌مایه هنرشان می ‌شود.

وی ادامه داد: فردوسی برای نگارش شاهنامه، رستم را خلق می‌كند، او باید رستمی داشته باشد تا بتواند شاهنامه را ایجاد كند و معتقد است بدون رستم، شاهنامه ناقص است. امروز نیز به لطف خدا، هنرمندان و فرهنگیان ما در دورانی به سر می برند كه اگر چشم خود را به درستی بگشایند، غنی‌ترین مضامین انسانی و بشری كه رویكرد الهی پیدا كرده‌اند و خدایی شده‌اند در دسترس شان قرار دارند.

كوشكی با تاكید بر اینكه انسان‌هایی كه به مرز خداگونگی رسیده‌اند می توانند هر هنری را غنی و بارور كنند، گفت: بهترین جا و مكان برای ودیعه گذاشتن یاد و پیكرهای شهدا مكان‌های هنری است. اگر هنر از این مضامین عالی جدا شود، دیگر چیزی برای عرضه ندارد. به همین خاطر تشییع و خاك‌سپاری شهدا در حوزه هنری ابتكار خوبی است و هم بانیان این حركت را باید تقدیر كرد و هم اینكه امیدوار باشیم كه حضور پیكرهای شهدا در این مكان فرهنگی و هنری منبع الهام و خلاقیت باشد برای همه هنرمندانی كه در این عرصه فعالیت می كنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین گفت: اگر هنرمند و كسی كه می خواهد اثر فرهنگی و هنری خلق كند به عالم و دنیای شهیدان، از راه تحقیق و حتی حسی نزدیك شود و تلاش كند تا بیشتر آن ها را كشف كند، به مرز بی نهایتی در تولید آثار متعهد و ارزشی نزدیك می‌شود؛ چرا كه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجی است كه هیچ‌گاه پایان ندارد.

پیكر دو شهید غواص همراه با آیین عزاداری و سوگواری برای امام صادق(ع) و با حضور مردم انقلابی كشورمان، سه شنبه 20 مردادماه از مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین به سوی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ منتقل شد و در این نهاد انقلابی و رو به روی مسجد امام خامنه‌ای، طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و مردم شهیدپرور به خاك سپرده شد.


ارسال نظرات