حجت‌الاسلام سعید فخرزاده مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: جسم این شهدا در حوزه هنری ما را به یاد روح‌شان، شخصیت‌شان، سبك زندگی و تلاش‌ها و آرمان‌هایشان می‌اندازد، همین یادآوری‌ها تعهد هنرمندان ما را به راه شهدا افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۵۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

  • به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه هنری ، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری كه در مراسم تشییع و خاك‌سپاری دو شهید گمنام در حوزه هنری حضور داشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: حضور و عطر شهدا در هر جایی كه باشد بر مخاطبانی كه با آن‌ بزرگواران ارتباط دارند تاثیر می‌گذارد و قطعا حضور این شهدا در حوزه هنری بر همه هنرمندان این نهاد تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: چون ما نمی‌توانیم منكر این واقعیت شویم كه روابط فیزیكی هم تاثیراتی دارد. برای مثال، باید فرق گذاشت میان كسی كه محبتش را از راه دور به شما هدیه می‌دهد با كسی كه از نزدیك هدیه‌ای را تهیه می‌كند و مستقیما به شما می‌دهد؛ اگرچه ارتباط با شهدا همواره وجود داشته است اما از امروز این ارتباط در حوزه هنری از نزدیك برقرار شده است.

مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری اظهار كرد: جسم این شهدا در حوزه هنری ما را به یاد روحشان، شخصیت‌شان، سبك زندگی و تلاش‌ها و آرمان‌هایشان می‌اندازد و این می‌تواند هر لحظه هنرمندان ما را به یاد حماسه‌هایی بیندازد كه این شهدا خلق كردند و همین یادآوری‌ها تعهد این هنرمندان را به راه شهدا افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینكه مدت‌ها بود كه مسئولان حوزه هنری به دنبال این اتفاق مبارك بودند، گفت: اما چون از قبل ساختار خاك‌سپاری شهدا در حوزه هنری وجود نداشت و بعدا موافقت صورت گرفت و با ساخت مسجد در حوزه هنری این امكان فراهم شد امروز شاهد این اتفاق هستیم. 

به گفته حجت‌الاسلام فخرزاده از زمانی كه شهدا در حوزه هنری خاك‌سپاری شوند قطعا تاثیرات مثبت این امر به همراه خواهد آمد. مثل این است كه خانه شما نزدیك یك امامزاده یا مسجد باشد! خود این امامزاده و مسجد در لطافت روح شما تاثیرگذار خواهد بود و شما را به سمت معنویت سوق خواهد داد. 

وی در پایان اظهار كرد: حضور این دو شهید گمنام درحوزه هنری با توجه به اینكه مردم جامعه ما همواره به شهدا احساس دین می‌كنند و خودشان را مدیون شهدا می‌دانند، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. 
 


ارسال نظرات