در ستاد پیگیری اعتبارات ملی لرستان مطرح شد

مرثیه استاندار بر پروژه های عمرانی نیمه تمام لرستان/برآورد 600 میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه های ملی

استاندار لرستان با اشار به وجود 66پروژه ملی نیمه تمام در استان گفت: برای تکمیل این پروژه ها 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۷۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد پیگیری اعتبارات ملی استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: حدود 66 پروژه عمرانی ملی در استان لرستان وجود دارد که برای تکمیل آنها بین 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه متاسفانه عمر مدت زمان بهره برداری از پروژهه ای عمرانی در استان لرستان بالا است افزود: متاسفانه  مدت زمان ساخت برخی از پروژههای عمرانی استان بیش از حدود 15 سال است به عنوان نمونه پروژه داریم که مثلا 13 سال از عملیات احداث آن شروع شده است اما تنها 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد یعنی این پروژه سالی یک درصد پیشرفت داشته است

استاندار لرستان بر ضرورت پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات ملی تاکید کرد و گفت: هر چه پروژه نیمه تمام در استان داشته باشیم به عنوان یکی از موانع توسعه استان محسوب می شوند چون این پروژه ها پاشنه آشیل توسعه اقتصادی محسوب ی شوند.

بازوندبا بیان اینکه امسال رشد اعتبارات ملی در استان خوب بوده است اظهار کرد: این اعتبارات امسال 52 درصد رشد داشته است و این در حالی است که میانگین کشور 40 درصد بوده است.

وی رشد اعتبارات پروژه های استانی ملی شده را نیز 64 درصد اعلام کرد و افزود: در مجموع رشد اعتبارات استانی 28 درصد، رشد اعتبارات پروژه ها استانی ملی شده 64 درصد بوده و اعتبارات ملی 52 درصد بوده است که رشد قابل قبولی محسوب می شوند.

استاندار لرستان گفت: علی رغم رشد اعتبارات نسبت به میانگین کشوری اما در استان عقب ماندگی فراوانی داریم که امیدواریم با پیگیری های مدیران بتوانیم آنها را جبران کنیم.

بازوند تصریح کرد: پیش بینی می شود که بتانیم اعتبارات ملی را تا 1100 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از وزارت نیرو به دلیل پیش بینی نسخه واحد برای استانهای حوزه کرخه گلایه داریم افزود: لرستان 33 درصد از  وست استانهای حوزه کرخه را تشکیل می دهد و از طرفی نیز 44 درصد از سهم بارندگی این حوزه متعلق به لرستان است و در واقع میزان بارندگی این استان نسبت به دیگر استانها بالاتر است اما متاسفانه وزارت نیرو نسخه واحدی را برای لرستان و دیگر استانهایی که سهم کمتری را در این حوزه دارد نوشته است و این می تواند در حوزه کشاورزی مشکل ساز باشد. 
ارسال نظرات