دوم شهریور ماه اختتامییه جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع)

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با بیان اینکه دوم شهریورماه مقارن با آغاز هفته دولت است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در حاشیه اختتامیه جشنواره و تکریم از دکتر عمادی به عنوان پزشک بدون مرز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۵۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عباس زارع در نشست مطبوعاتی دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) که در سالن کنفرانس اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: دوم شهریور آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) در مازندران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: امسال حدود 114 هزار اثر داخلی، 322 اثر بین‌المللی از 42 کشور جهان و 213 اثر هم با ادبیات مازندرانی به دبیرخانه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نوع و کیفیت برگزاری این جشنواره در مازندران، دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره امام رضا (ع) تصمیم بر این شد که دهمین جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود، افزود: سال گذشته 107 هزار نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و امسال هم حدود 114 هزار اثر داخلی، 322 اثر بین‌المللی از 42 کشور جهان و 213 اثر هم با ادبیات مازندرانی به دبیرخانه رسیده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه داوران به این جشنواره دلبستگی پیدا کرده‌اند، گفت: کتاب جشنواره در سال‌های مختلف منتشر شده و دلگویه‌های بین نویسندگان و امام رضا (ع) بسیار دلنشین است.

این مسئول با بیان اینکه دوم شهریورماه مقارن با آغاز هفته دولت است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در حاشیه اختتامیه جشنواره و تکریم از دکتر عمادی به عنوان پزشک بدون مرز از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

زارع با اشاره به اینکه این جشنواره 26 برگزیده دارد، ادامه داد: مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ساعت 9 صبح روز دوم شهریورماه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی ارشاد مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال دو داور به داوران جشنواره اضافه شده و پنج نفر، جشنواره را داوری می‌کنند، خاطرنشان کرد: در پایان هر دوره، آثار منتخب را به انجمن‌های سینمای جوان و نمایش ارسال می‌کنیم و بحث تولید محتوایی از آثار رسیده را در دستور کار داریم.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندرانبا اشاره به اینکه ارتباط معنوی مردم با امام رضا (ع) در این جشنواره تبلور پیدا می‌کند، اظهار کرد: نگارش نامه برای امام، ارتباط بین مخاطب و امام رضا (ع) در نامه‌ها مشهود است و هدف جشنواره هم تقویت این بعد معنوی است.

این مسئول با بیان اینکه در جشنواره شاهد حضور خادمان حرم امام رضا (ع) هستیم، گفت: دیدار با نماینده ولی‌فقیه و حضور در جشنواره از برنامه‌های تیم خادمان حرم امام رضا (ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار