بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از پروژه های در دست اجرای لرستان

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان همیاری شهرداری ها از تعدادی از پروژه های عمرانی در دست اجرای لرستان بازدید کرد.
کد خبر: ۸۵۵۴۳۹۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ خندان دل در جریان بازدید از پروژه های توسعه فرودگاه خرم آباد، راه آهن لرستان، آزادراه خرم آباد-اراک و پروژه برج های دوقلوی کیو خرم آباد که با همراهی استاندار، معاون عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی لرستان انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: گردش مالی در شهرداری ها به گونه ای طراحی شده است که وابستگی کمتری به بودجه های دولتی داشته و بر اساس درآمدهای به موجب قاننون تعیین شده اند درآمدزایی کنند.

وی افزود: اگر رونق اقتصادی ایجاد شود رونق اقتصادی می تواند موجب درآمدزایی و در نتیجه کاهش وابستگی شهرداری ها به اعتبارات دولتی شود.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: خوشبختانه در سفری که سال گذشته به استان لرستان داشتم برنامه های خوبی را برای فعال سازی فعالیت های اقتصادی در استان شاهد بودم که از جمله آنها می توان به توسعه فرودگاه خرم آباد، پروژه های راه آهن و آزادراه به عنوان دو پروژه مهم برای ایجاد ارتباطات که با سرعت خوبی در حال انجام هستند اشاره کرد.

خندان دل ادامه داد: همچنین اقدامات خوبی برای جذب سرمایه گذار انجام شده است که یکی از ثمرات این اقدام احداث برج های دوقلوی خرم آباد با کمک بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: در مجموع شرایط بسیار خوبی برای برداشتن یک گام و خیز بلند قابل توجه اقتصادی در منطقه به وجود آمده است که باید همگی کنند تا این دوره گذار در استان با سرعت بیشتری طی شود تا مردم از مواهب آن استفاده کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: برای رفع مشکلات مدیریت شهری یک گرفتاری های نسبتا متنوعی وجود دارد که در طی دو سال اخیر در دولت لوایحی آماده شده است که هر کدام از آنها برای رفع یکی از مشکلات شهرداری ها تعیین شده اند که در زمینه مشکل تراکم نیرو در شهرداری ها نیز لایحه ای در دولت ارائه شده است و گذشته از این طرحی را نیز نمایندگان در این خصوص تهیه کرده اند که مورد موافقت دولت قرار گرفته است؛ اما با این حال این طرح در صحن علنی مجلس با یک ابهامی روبرو شد که برای رفع این ابهام به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

خندان دل با بیان اینکه امیدواریم که با رفع این ابهام زمینه برای رفع مشکل عمده شهرداری ها در خصوص تراکم نیرو که در حال حاضر بین سه تا پنج برابر حد نیاز خود نیروی انسانی دارند فراهم شود تصریح کرد: هدف ما تعدیل نیرو در شهرداری ها نیست؛ بلکه تنها هدف ما منطقی کردن وضعیت فعلی است.

 وی اضافه کرد: وضعیت تراکم نیرو در شهرداری ها به گونه ای است که توان مالی شهرداری ها را از سمت و سوی فعالیت های عمرانی و خدماتی به سمت و سوی تامین هزینه های جاری تغییر داده است و این می تواند به عنوان یک مساله مهم در مدیریت شهری تلقی شود که امیدوارم با منطقی کردن شرایط این اشکال رفع شود.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: سال گذشته این فرصت قانونی را فراهم کردیم که برای شهرهای کوچک از یک سو تجهیزات و ماشین آلات را به طور گسترده فراهم کنیم و از سوی دیگر برای ساماندهی معابر قیر در اختیار آنها قرار دهیم که خوشبختانه در سال جاری هم این فرصت فراهم شده است؛ البته امسال شهرهای تا 100 هزار نفر جمعیت مشمول این سیاست می شوند.

خندان دل با اشاره به اینکه سیاست فوق سال گذشته با تصویب مجلس به عنوان یک سیاست دائمی مورد تایید قرار گرفت و با این حال ما تا آینده نسبتا طولانی می توانیم این سیاست را ادامه دهیم افزود: این سیاست سیاستی است که می تواند تاثیر خیلی مهمی در جهت کندکردن آهنگ مهاجرت از شهرهای کوچک و متوسط به شهرهای بزرگ داشته باشد و در واقع این روند را اصلاح کند.

وی در ادامه بیان کرد: حجم قابل توجهی قیر نیز به شهرداری با زیر 20 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته است که مجمعه این سیاست ها می تواند در جذاب کردن محیط شهری برای شهروندان موثر باشد.
لازم به ذکر است؛ معاون عمرانی وزیر کشور از برج های دوقلوی در دست ساخت خرم آباد، آزاد راه خرم آباد-اراک و راه آهن دورود-خرم آباد-اندیمشک بازدید به عمل آورد.
ارسال نظرات