نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

قلم ما باید غبار از جامعه بزداید/ مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری ، گفت: قلم ما باید غبار از جامعه را بزداید تا رسالتمان را بیش از آنچه انتظار است، انجام دهیم.
کد خبر: ۸۵۵۴۴۰۱
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در آئین تکریم از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در فرهنگ سرای شهرکرد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اجتماع حاضر را ارزشمند و مؤثر برای استان دانست.

امام جمعه شهرکرد، اظهار داشت: رسالت خبرنگاری را باید در مکتبمان جستجو کنیم و اگر جای دیگری به دنبال آن باشیم، راه را به خطا رفته ایم.

وی، تأکید کرد: هرچه داریم از اسلام است و نظاممان هم از اسلام است و نگاهمان نیز نمی تواند جز به اسلام باشد.

حجت الاسلام نکونام، زبان و قلم را دو ابزار خبرنگار دانست و گفت: قلم آنقدر در اسلام مقدس است که خداوند تبارک تعالی به آن سوگند یاد کرده و باید این قلم در راستای رضای الهی بکار گرفته شود.

وی، زبان را نیز نعمت پروردگار دانست که این نعمت نیز باید در راه رضای او بکار گرفته شود و هم قلم و هم زبان برای کسب رضایت پروردگار بچرخد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: خروجی زبان وقلم خبرنگار باید آن باشد که افکار یک جامعه و ذهن یک جامعه را به سمت هدف حرکت دهد و تغذیه کند تا حق خبر و خبرنگاری ادا شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، دو فراز این رساله در باب رسالت خبر و خبرنگار را تشریح کرد.

حجت الاسلام نکونام، افزود: خبرنگار برای ایفای نقش اطلاع رسانی در مقام تغذیه فکر و ذهن یک جامعه باید خودش را در جای حاکم اسلامی قرار دهد و نقش حاکم را ایفا کند و همچنین باید خودش را جای مردم قرار دهد و نقش مردم را ایفا نماید.

وی، در تبیین چگونگی ایفای نقش خبرنگاری، گفت: خبرنگار یک واسط است که حاکم اسلامی را دریابد و ببیند او چه می خواهد و چه انتظاری از او دارد و همان را به جامعه تزریق کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، افزود: خبرنگار، همچنین باید ببیند مردم چه می خواهند و چه حقی دارند و آن را برای جامعه ترسیم کند.

حجت الاسلام نکونام، رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را یک رساله عام دانست که همه حقوق از جمله حق حاکم و مردم را بیان فرموده است.

وی، تصریح کرد: خبرنگار باید بر اساس این رساله به این حق توجه کند که حق حاکم بر او این است که بداند برای حاکم ابزار آزمون و امتحان است و او نیز برای خبرنگار ابزار آزمون و امتحان می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: خبرنگار فی نفسه موجودیت ندارد و نقش خبرنگاری او موجودیت دارد و باید حق رهبر و حق مردم را ایفا کند.

نکونام، درک رهبر، فهم سیاست رهبر و تبیین و تعریف سیاست رهبر در جامعه و ارتزاق جامعه در این زمینه را لازمه موفق بیرون آمدن از این آزمون و امتحان دانست.

وی، نقد از روی خیرخواهی خالصانه را از دیگر رسالت های خبرنگاران در جامعه برشمرد و در ادامه به حقوق مردم نیز اشاره کرد و گفت: باید کسی که می خواهد نقش واسط بین مردم و رهبر جامعه را ایفا کند، بداند که دست برتر افکار عمومی را در اختیار دارد و این دست برتر، نعمتی است که خدا عطا کرده و باید حق این نعمت را ادا نمود.

نماینده ولی فقیه در استان، جایگاه رسانه را جایگاهی برتر دانست و توصیه کرد: مراقب باشید این جایگاه برتر به قهر، انتقام جویی و ستمگری نینجامد که اگر رسانه ستمگر شد، حقوق مردم را ضایع می کند.

امام جمعه شهرکرد، در ادامه با اشاره به وجود فضای خوب و سالم در استان، بر تلاش برای سالم تر و خوب تر شدن این فضا تأکید کرد و افزود: در درون نظام با فتنه ها مواجه ایم، خدای نکرده مراقب باشیم مروج فتنه نباشیم.

وی، با اشاره به وجود غبارهایی در فضای جامعه، تأکید کرد: قلم ما باید غبار از جامعه بزداید تا رسالتمان را بیش از آنچه انتظار است انجام دهیم.

ارسال نظرات