استاندار لرستان گفت: سرانه کل بودجه شهرداری های لرستان 323 هزار تومان است.
کد خبر: ۸۵۵۴۴۱۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه شهرداران لرستان که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور در محل استانداری برگزار شد،گفت: سرانه کل بودجه شهرداری های لرستان با احتساب اعتبارات دولتی 323 هزار تومان و بدون احتساب اعتبارات دولتی 216 هزار تومان است که این رقم با سرانه کشوری فاصله دارد.

وی با ابیان اینکه شهرداری های لرستان باید از اول تا آخر هر ماه تکلیف حقوق پرسنل خود را مشخص کنند افزود: در شهرداری های لرستان با تورم نیرو مواجه هستیم؛ البته این مساله یک مشکل کشوری است.

استاندار لرستان با اشاره به احداث خانه های عالم در روستاها از محل اعتبارات دهیاری ها و شهرداری ها گفت: علی رغم احداث خانه های عالم در روستاها اما این اماکن خالی هستند و با این حال تقاضایی که داریم این است که اعتبارات ساخت خانه های عالم به جای روستاها در شهرها هزینه شوند.

بازوند با بیان اینکه از مجموع 326 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور 174 هزار میلیارد تومان آن بودجه جاری است و این خود یک مشکل محسوب می شود ادامه داد: اعتبارات عمرانی کشور 50 هزار میلیارد تومان و 10 هزار میلیارد تومان هم اوراق مشارکت و دیگر منابع است.

وی ادامه داد: از مجموع 50 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی کشور 45 هزار میلیار تومان آن در اختیار وزارتخانه ها و پنج هزار میلیارد تومان هم در اختیار استانها است که این خود یک نقص است.

ارسال نظرات