معاون سازمان همیاری شهرداری ها:

لرستان تنها استانی است که علاقه ای برای درجه بندی شهردارها ندارد

معاون سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها گفت: لرستان تنها استانی است که علاقه ای برای درجه بندی شهردارها از خود نشان نمی دهد
کد خبر: ۸۵۵۴۴۱۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، نوذرپور در همایش شهرداران استان لرستان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: دستورالعمل درجه بندی استانها اصلاح شده است؛ اما با این حال لرستان تنها استانی است که علاقه ای برای درجه بندی شهردارها از خود نشان نمی دهد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه مدیریت شهری در دولت افزود: وزارت کشور سندهای خوبی را برای مدیریت شهری ارائه داده و تاکنون نیز سه سند در زمینه های فضای سبز، پسماند و خدمات آتش نشانی در این کمیسیوم مصوب شده است.

معاون سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در مورد آتش نشانی ها و مسائل مربوط به حریق دو اقدام جدی صورت گرفته است که یکی از آنها لایحه یکپارچه سازی ایمنی شهرها و روستاها است که پیش نویش آن نوشته شده و به زودی تقدیم مجلس می شود.

وی در دامه با اشاره به اینکه شهرداری های لرستان از لحاظ درآمدی وضعیت خوبی ندارند افزود: به زودی نظام تدوین برنامه راهبردی عملیاتی توسعه شهرداری ها ابلاغ می شود.

معاون سازمان همیاری شهرداری ها گفت: سرانه بودجه شهرداری لرستان 500 هزار تومان کمتر از سرانه کشوری است.

نوذرپور ادامه داد: سرانه بودجه شهرداری ها 820 هزار تومان است و با این حال با توجه به اینکه این سرانه در لرستان 320 هزار تومان است در نتیجه سرانه شهرداری های این استان 500 هزار تومان از سرانه کشوری پایین تر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز نیز در استان لرستان دو متر از سرانه کشوری پایین تر است افزود: در سنوات گذشته تلاش های زیادی برای افزایش شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز توسط شهرداری های بروجرد و خرم آباد انجام شده است؛ البته سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری ها نیز برای جدا سازی آب شرب و آب خام کمک های خوبی کرده و امسال نیز اگر اعتبارات تامین شود آن را تخصیص می دهیم.

ارسال نظرات