رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ ۲۰ درصد سیب زمینی کل کشور در اردبیل تولید می‌شود که استان اردبیل رتبه دوم کشور را در تولید سیب زمینی دارد.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۰۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در سال گذشته پیشرفت مناسبی با وجود افزایش اعتبارات نسبت به سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی داشتیم به طوری که در حدود 25 هزار هکتار در سطح استان پروژه‌های آبی خاکی از جمله لوله‌گذاری و کانال‌کشی‌ها انجام شده است.

وی گفت: از سال 74 تا 92 در حدود 15 هزارهکتار از اراضی استان اردبیل از سیستم آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند که برای سال جاری مطالعات 3800 هکتار زمین در استان اردبیل نیز برای تجهیز به سیستم آبیاری نوین انجام شده و در حدود 24 میلیارد تومان برای این کار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود:‌ در طول یک سال گذشته در مناسبت‌های مختلف در حدود 60 پروژه و طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر 112 میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده که امیدواریم برای بخش کشاورزی استان مفید باشد.

سروی با اشاره به تولید محصولات خاص در استان اردبیل تصریح کرد:‌ حدود 72 تن زعفران به صورت یارانه‌ای در مناطق مستعد استان اردبیل به منظور کشت توزیع شده و در توزیع نهال پسته نیز در استان اردبیل اقداماتی صورت گرفته و سعی می‌کنیم با توجه به شرایط موجود بهترین و مناسب‌ترین نوع کشت را داشته باشیم.

وی بیان کرد:‌ خوشبختانه استان اردبیل در تولید گیاهان داروئی امتیاز خاصی دارد که در مرکز تحقیقات استان توانستیم گونه‌های شناخته شده را از 75 گونه با 125 گونه افزایش داده که باید مصرف آب نیز در پرورش این گیاهان مورد توجه باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نزدیک به 20 درصد سیب‌زمینی کشور در اردبیل تولید می‌شود که استان اردبیل در تولید این محصول رتبه دوم کشوری را دارد ولی متاسفانه انبارهای ذخیره سازی در مقابل تولید حجم زیاد سیب‌زمینی در استان پاسخ‌گو نیست.


ارسال نظرات