خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اختصاص 7 میلیارد تومان به پروژه تالار مرکزی شیراز قطعی شده تا اجرای این پروژه از شهریورماه امسال پس از چند سال توقف از سر گرفته شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۵۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، بهزاد مریدی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت تالار مرکزی شیراز اظهار داشت: تالار مرکزی شیراز جزو 15 پروژه ملی است و ردیف بودجه‌ای ملی دارد که برای آن 70 میلیارد تومان تعریف‌ شده که تا پیش‌ از این سهم ما از این رقم 4 میلیارد تومان بود.

مریدی بیان کرد: با تلاش و رایزنی‌های مستمر، این طرح را به کمیسیون تلفیق وزارتخانه ارجاع دادیم و سهم ما به 7 میلیارد تومان رسید، اگر چه در سفر هیئت دولت به فارس تقاضای 27 میلیارد تومانی خود را مطرح کردیم اما پذیرفته نشد و در نهایت با رایزنی وزیر و معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به‌صورت شفاهی قول اختصاص 10 میلیارد تومان داده شد که با این روند سهم امسال 17 میلیارد تومان می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر اختصاص 7 میلیارد تومان قطعی است و امیدواریم اجرای پروژه تالار مرکزی شیراز از شهریورماه پس از چند سال توقف از سر گرفته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر فراهم شدن شرایطی در مورد حضور مدیران در راستای پاسخگویی به خبرنگاران و نه فقط بیان عملکرد، اظهار داشت: این پیشنهاد شایسته و ارزشمندی است که ارشاد متولی این موضوع شود، در زمان استاندار پیشین فارس نامه‌ای تنظیم کردم مبنی بر اینکه پاسخگویی فردی صورت نگیرد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقال‌دهنده مطالب باشد، من از دکتر احمدی خواستم این موضوع را در شورای تأمین تصویب کند، این امر نه‌تنها به آرامش فضا کمک بلکه خبرنگار نیز با آرامش خاطر بیشتری فعالیت می‌کرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم این مهم با انسجام مجموعه رسانه محقق شود، افزود: شکایت از خبرنگار نیز باید به اداره فرهنگ و ارشاد ارجاع داده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اگر رسانه‌ها همکاری نکنند شاید به جایگاه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خدشه وارد شود، بنابراین با عزم جدی و همبستگی رسانه‌ای می‌شود فرهنگ و ارشاد را متولی پاسخگویی در دفاع از حقوق اهالی رسانه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر ضرورت حضور مستمر اساتید برجسته روزنامه‌نگاری و برگزاری دوره‌های آموزشی پودمانی برای خبرنگاران که منجر به درخشش روزنامه‌نگاران فارس می‌شود، تصریح کرد: امسال تمرکز روی کارگاه‌های آموزشی در حوزه مطبوعات است و چند هفته است که دوره‌های آموزشی شروع‌ شده و دانشگاه تابستانه نیز میزبان اساتید رسانه بوده است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد اطلاع‌رسانی ضعیف برگزاری این دوره‌های آموزشی بیان داشت: این دوره‌ها تا جایی که من اطلاع دارم از لحاظ کمی و کیفی مطلوب بوده است.

مریدی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد قطع بیمه هنرمندان و اهالی رسانه گفت: بیمه رسانه کمی راحت‌تر از بیمه هنرمندان است، به هر میزان مدیران مسئول بیمه کنند تمام مبلغ هر سه ماه یک‌بار به‌حساب مدیران واریز می‌شود.

وی گفت: میزان بیمه‌شدگان یک رسانه به یارانه پرداختی از سوی وزارتخانه و تیراژ، ارتباط مستقیم دارد.

این مقام فرهنگی گفت: در مورد بیمه هنرمندان در سال‌های گذشته اتفاقات بدی افتاده بود، همگی بیمه هنرمندان بودند جز هنرمندان و تنها 30 درصد اهالی هنر بودند، بنابراین قرار بود به این حوزه سروسامان داده شود.

مریدی با بیان اینکه بیمه تکمیلی در حال اجراست، از بیماران خاص در حوزه فرهنگ و رسانه خواست برای پیگیری موضوع بیمه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چاپ ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری در این استان بیان کرد: چاپ ویژه‌نامه‌های ضمیمه روزنامه‌های سراسری مشروط به رعایت ضوابط، عدم واردکردن خسران به نشریات محلی و تبدیل نشدن به آگهی‌های تبلیغاتی و قبوض تلفن بلامانع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ویژه‌نامه باید با روزنامه اصلی و حجم آگهی‌ها بر اساس ضوابط منتشر شود نه اینکه هشت صفحه مطالب و آگهی نامحدود باشد ضمن اینکه نمی‌توان آن را سر چهارراه‌ها توزیع کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر آغاز صدور مجوز کتاب در شیراز تصریح کرد: در حوزه‌های معاونت‌های وزارتخانه بخش‌های مهمی تفویض اختیار گرفتیم از جمله کتاب که این مهم با بررسی‌هایی که وزارتخانه انجام می‌دهد به‌زودی محقق می‌شود.

مریدی بررسی برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در شیراز، جشنواره دوسالانه گرافیک، جشنواره بین‌الملل ادبیات جهان، نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اعزام هنرمندان و ... را از جمله موضوعاتی اعلام کرد که رایزنی‌های اولیه برای تحقق آن صورت گرفته و در برخی نیز منجر به امضای تفاهمنامه شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه شرایط نقد در فضای رسانه‌ای فارس فراهم است، گفت: من بارها خواسته‌ام تابوی خودساختگی را بشکنید، نقد را نیز از من شروع کنید چراکه پذیرای انتقاد سازنده هستم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها