امام جمعه خرم آباد اداره حج توسط مجمعی متشکل از تمام کشورهای اسلامی را به علت بی لیاقتی و آزارهای آل سعود نسبت به حجاج بیت الله الحرام ضروری دانست.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۰۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد که در محل مصلای الغدیر این شهر برگزار شد، گفت: امروز بیت الله الحرام گرفتار یک گروه متحجر، جنایت کار و بی عقل است و حجاج از محدویت ها، آزارها و موانع این گروه در عذاب هستند؛ از این رو ضرورت دارد که اداره حج به مجمعی متشکل از تمام کشورهای اسلامی واگذار شود.

وی افزود: اینکه بیت الله الحرام در کشور عربستان قرار گرفته است دلیل نمی شود که حاکمان آل سعود به عنوان حاکمانی بی عقل و کسانی که دستشان به خون مسلمانان آغشته است اداره حج را نیز بر عهده داشته باشد.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز مسلمانان از رفتار تحقیرآمیز آل سعود ناراحت هستند و شکایت دارند؛ بنابراین باید فکری به حال اداره حرمین شرفین در مکه و مدینه شود گفت: حاکمان آل سعود عقل ندارند چرا که اگر عقل داشتند برای حجاج که هدف آنها انجام فریضه ای است که خداوند آن را واجب کره است مزاحمت ایجاد نمی کردند.

میرعمادی ادامه داد: همانگونه که اداره سازمان ملل توسط تمام کشورهای دنیا انجام می شود اداره حج نیز باید به مجمعی متشکل از نمایندگان تمام کشورهای اسلامی محول شود.

وی رفتار آل سعود را تحقیرآمیز، تبعیض آمیز و ظالمانه دانست و افزود: حج به دست انسان های کثیفی که دستشان به خون مسلمانان آلوده است افتاده است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به گستاخی دو مامور آل سعود نسبت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده گفت: آل سعود می بایست ماموران خاطی را که آن جنایت را مرتکب شدند مجازات می کرد اما این کار را نکردند.

میرعمادی تصریح کرد:چیزی که مورد انتظار است این است که آل سعود لیاقت اداره حج را ندارد و باید اداره آن به دست مسلمانان بیفتد.

وی حج را یکی از پایه های اساسی و مهم اسلام و جامع سایر عبادات دانست و اظهار کرد: خداوند حج را به عنوان یک عبادت معنوی و مالی علم و پرچم اسلام قرار داده است؛ از این رو هرکسی که استطاعت و توان داشته باشد باید به حج برود در غیر این صورت کافر از دنیا می رود.

امام جمعه خرم آباد گفت: سفر حج یک سفر معنوی و اثرگذار است؛ البته شرط قبولی این فریضه اخلاص، تقوا، پاکی، دوری از گناه، اخلاق خوش و استطاعت است.

میرعمادی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی جبهه مقاومت بر رژیم غاصب اسرائیل در جنگ 33 روزه و نامگذاری این روز به نام روز مقاومت اسلامی تصریح کرد: در این جنگ ثابت شد که تنها سلاحی که با آن می توان بر اسرائیل فائق آمد سلاح مقاومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 این کودتا را نتیجه دخالت مستقیم آمریکا دانست و افزود: این کودتا حاصل اعتماد بیش از اندازه مصدق به آمریکا بود؛ و این درسی است که ما باید از کودتای 28 مرداد و اعتماد بیش از حد به آمریکا بگیریم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کودتای 28 مرداد زمانی اتفاق افتاد که بین مصدق و آیت الله کاشانی تفرقه افتاده بود و این درس دیگری است که باید از این رویداد بگیریم گفت: درس سومی که بید از کودتای 28 مرداد بگیریم این است که با روی کار آمدن مصدق آمریکا تلاش می کرد که بر مسندهای سیاسی و فرهنگی کشورمان تسلط پیدا کند و با این حال زمانی که این اتفاق افتاد کودتای 28 مرداد رقم خورد و با این حال ما نیز باید مراقب باشیم تا مسندهای سیاسی و فرهنگی کشور امروز به دست نااهلان نیفتند.

نابودی سالانه 12 هزار هکتار از جنگل های لرستان

میرعمادی در ادامه با بیان اینکه در این ایام شاهد آتش سوزی جنگل های لرستان هستیم تصریح کرد: این آتش سوزی ها خسارت های سنگینی را به باور آورده اند.

وی با بیان اینکه بنابر اذعان مسئولان سالانه 12 هزار هکتار از جنگل های لرستان نابود می شوند و این خسارت بزرگی است اضافه کرد: به گفته مسئولان امر 95 درصد از آتش سوزی های روی داد در جنگل های لرستان عمدی و انسانی بوده اند و با این حال انتظاری که از مسئولان دستگاه قضایی داریم این است که با کسانی که به عرصه های طبیعی تجاوز می کنند و با ایجاد آتش سوزی و یا تغییر کاربری این عرصه ها حیات مردم را به خطر می اندازند با قاطعیت برخورد کنند.

امام جمعه خرم آباد گفت: از مردم نیز انتظار داریم که برای حفظ جنگل های استان ضمن پرهیز از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی عوامل آتش زدن جنگل ها را به مسئولان معرفی کنند.

میرعمادی نابودی عرصه های طبیعی را از عوامل موثر در گرمای هوا دانست و تصریح کرد: اگر جنگل های استان از بین بروند دیگر از آب نیز خبری نیست؛ بنابراین ضرورت دارد که به فکر حفظ منابع طبیعی باشیم.

گرامیداشت فرارسیدن سالروز ورود آزادگان به کشور و همچنین قرار گرفتن در استانه دهه کرامت و ضرورت بهره گیری از وجود حضرت فاطمه معصومه (س)  و امام رضا (ع) در این ایام از دیگر بخش های سخنان خطیب نماز جمعه خرم آباد بود.

ارسال نظرات