یادواره 94 شهید شرکت معادن البرز شرقی به همت پایگاه مالک اشتر بسیج اداری کارمندی الحدید سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۰۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در گرامیداشت روز مقاومت اسلامی یادواره 94 شهید شرکت معادن ذغالسنگ البرز شرقی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان،سردار ابراهیمیان و سردار خانی و شورای اسلامی و شهردار شاهرود و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و مهندس چراغی مشاور وزیر صنعت معدن و تجارت در امور ایثارگران و مهندس ایرانمنش معاون امور ایثارگران شرکت های ذغالسنگ کشور در حیاط محوطه شرکت البرز شرقی شاهرود برگزار شد.

در این یادواره محمد عباسی پژوهشگر و راوی دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و تشریح کلی هشت ساله دفاع مقدس پرداخت و اوج کار نیروهای شاهرود در دفاع مقدس را عملیات مرصاد و مقابله با منافقین عنوان کرد و گفت: حماسه حسینی این مرز و بوم در مرصاد محقق شد و حادثه ای عظیم برای شهرستان و استان ماست که باید در این خصوص بیشتر و بیشتر بدانیم تا به عمق اهمیت موضوع پی ببریم.

ایوب حسین پور راوی دفاع مقدس نیز در این برنامه به بیان دکلمه ای مقاله گونه و همراه با شعر در خصوص دفاع مقدس و شهدا و همچنین نقش و ایثار رزمندگان شرکت ذغالسنگ البرز شرقی پرداخت و گفت: این شرکت بیش از 500 جانباز و 94 شهید تقدیم انقلاب کرده و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی شهید تقدیم انقلاب کرده که شهید اسحاق احسانفر از آن جمله است و تا پایان جنگ در عملیات های مختلف حاضر و در بعد از جنگ نیز جانبازان بسیاری به خیل شهدا رسیده اند که از آن جمله سردار شهید حاج عبدالله عرب نجفی که از همین شرکت برخاسته است را می توان نام برد.

در این یادواره باشکوه مرثیه سرای اهل بیت(ع) خالق پور از خادمان آستان قدس رضوی به قرائت اشعار در وصف شهدا و همچنین در خصوص امام زمان(عج) و امام حسین(ع) به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت.

این یادواره به یاد شهدای گلگون کفنی چون سردار شهید حاج عبدالله عرب نجفی،محمد غیاث الدین،سیدرضا حسینی میقان،محسن ترحمی،یدالله شاه حسینی،عباسعلی قریب بلوکی،علی اصغر اشرفی،محمدقلی نیرنگی،محمدمهدی مومنی،قنبرعلی افضلی،رمضانعلی عرب نجفی،محمدعلی عبداللهی،رمضان ملک برمی،رضا حسام جبلی،نصرالله بینا باشی،مهدی عباس پور و... برگزار شد.یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها