مسئول سازندگی بسیج دانشجویی لرستان از حضور 400 نفر از دانشجویان جهادی لرستان در مناطق محروم این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

جعفر بارانی بیرانوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در لرستان، گفت: در حال حاضر 400 نفر از دانشجویان دانشگاههای لرستان از دانشگاههای شهرستان بروجرد، سما و مرکز علمی کاربردی دادگستری خرم آباد،  دانشگاههای کوهدشت و اردوی تجمیعی دانشگاههای لرستان در مناطق محروم استان لرستان در حال خدمات رسانی در زمینه های عمرانی، فرهنگی، اعتقادی، اقتصاد مقاومتی، برنامه های نمایشگاهی، آموزشی، بهداشت و درمان و دیگر زمینه ها هستند.

وی با بیان اینکه 84 نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه سما خرم آباد به منظور ارائه خدمات عمرانی و فرهنگی به مناطق محروم شهرستان دوره چگنی اعزام شده اند افزود: دانشجویان جهادی این گروه در بخش عمرانی در تکمیل مسجد روستای حسیوند مشارکت می کنند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی لرستان گفت: دیوارچینی این مسجد توسط دانشجویان جهادی انجام خواهد شد.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به اینکه دانشجویان جهادی در مجموع در 16 روستای شهرستان دوره چگنی و بخش ویسیان این شهرستان فعالیت جهادی ارائه می دهند، گفت: دانشجویان دختر جهادی نیز در برنامه های فرهنگی و آموزشی از قبیل آموزش خیاطی، آموزش زبان انگلیسی، اموزش مسائل اعتقادی و احکام، آموزش نقاشی و ساخت انواع کاردستی مشارکت می کنند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه گروه جهادی دانشگاههای شهرستان کوهدشت نیز در قالب اکیپ های آموزشی، فرهنگی، هلال احمر، کشاورزی، دامپزشکی، بهداشت و درمان، محیط زیست، خیاطی و طراحی دوخت و تربیت بدنی در روستاهای دهستان سوری لکی به ارائه خدمات می پردازن، افزود: عمده فعالیت های گروه جهادی دانشگاههای شهرستان کوهدشت در شش روستای دهستان سوری لکی مبتنی بر فعالیت های آموزشی است.

وی ادامه داد: آموزش پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک بین دام و انسان، آموزش پیشگیری از بروز آتش سوزی و همچنین آموزش جلوگیری از گسترش آتش در جنگل های این شهرستان با توجه به آتش سوزی های اخیر و آموزش شیوه های صحیح کشاورزی را از جمله محورهای آموزشی این گروه دانست.

بمسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان گفت: همچنین با هماهنگی به عمل آمده با مرکز بهداشت شهرستان کار ویزیت و توزیع رایگان دارو در روستاهای محل برگزاری اردو انجام می شود.

وی با بیان اینکه اکیپ عمران این گروه جهادی نیز ظرف روزهای آینده به دهستان سوری لکی اعزام می شوند، تصریح کرد: این اکیپ که متشکل از دانشجویان جهادی پسر است، کار رنگ آمیزی سه مدرسه روستاهی دهستان سوری لکی را انجام می دهند.

 مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان گفت: این اردو به مدت 10 روز به طول می انجامد.

بارانی بیرانوند تصریح کرد: 100 نفر از دانشجویان مرکز علمی کابردی دادگستری خرم آباد نیز در روستاهای محروم بیران شهر اردو زده اند.

وی ادامه داد: دانشجویان جهادی این گروه نیاز در کار ساخت دو باب مسکن محرومین، رنگ آمیزی چهار کلاس درس و ارائه مشاوره های ازدواج با حضور اساتید فعالیت می کنند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به اعزام 90 نفر از دانشجویان جهادی استان به بخش بشارت شهرستان الیگودرزگفت: در این اردو دانشجویان جهادی نسبت به احداث محل قربانی کردن نذورات دامی و ساخت سرویس های بهداشتی امامزاده محمد بن حسن (ع) بخش بشارت شهرستان الیگودرز اقدام می کنند.

بارانی بیرانوند اضافه کرد: با هماهنگی که با سازمان بسیج دانشجویی کشور شده است قرار شد گروهی مستند ساز از این سازمان به منظور به تصویر کشاندن مشکلات منطقه که مهمترین آن جاده خاکی دسترسی به امام زاده محمد بن حسن (ع) است در منطقه حاضر شوند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت نامناسب جاده دسترسی امام زاده محمد بن حسن (ع) زائرین این امام زاده که گفته می شود در روزهای پنج شنبه و جمعه بین چهار تا پنج هزار زائر را به خود جذب می کند متحمل سختی های فراوانی می شوند گفت: از الیگودرز تا امام زاده حسن (ع) به دلیل نامناسب بودن وضعیت مسیر دسترسی پنج ساعت راه است.

بارانی بیرانوند ابراز امیدواری کرد که با تولید مستند وضعیت جاده دسترسی امام زاده محمد بن حسن (ع) مسئولان برای رفع این مشکل وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان جهادی در این اردو در قالب کارگروههای اعتقادی فرهنگی، دامپزشکی، دندانپزشکی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی به ارائه خدمت می پردازند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان ارائه آموزش هایی از قبیل آموزش کیف سازی، گلسازی، کامپیوتر، قرآن، احکام و خوشویسی را از جمله برنامه های این گروه برشمرد و گفت: شش زوج فارغ التحصیل جهادی که از فعالین اردوهای جهادی استان محسوب می شوند این گروه جهادی را همراهی می کنند.

بارانی بیرانوند آموزش کیف سازی و گلسازی، آموزش کامپیوتر ،قرآن و خوشنویسی را از جمله برنامه های در دست اجرای دانشجویان جهادی در این اردو برشمرد و افزود: اولین یادواره شهدای روستاهای همجوار امامزاده محمد بن حسن (ع) توسط این گروه جهادی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی دانشجویان جهادی گروه شهید محمد بروجردی نیز با حضور 130 نفر از دانشجویان دانشگاههای شهرستان بروجرد در شش روستای گیجالی بالا، گیجالی پایین، دهگاه، قلعه قادر، چپدر، مرو و جنبلاغ بخش مرکزی این شهرستان در حال برگزاری است بیان کرد:

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان گفت: این اردو در بخش های عمرانی، فرهنگی و بهداشتی درمانی برگزار میشود.

 بارانی بیرانوند با تشریح برنامه های عمرانی این گروه جهادی گفت: با همت دانشجویان جهاد عملیات احداث مسجد روستای جنبلاغ به مساحت 500 متر مربع آغاز شده است.

 وی با اشاره به وضعیت نامناسب منازل مسکونی اهالی روستای مرو افزود: با پیگیری های دانشجویان جهادی موافقت بنیاد مسکن برای نوسازی 30 باب منزل مسکونی در این روستا اخذ شد.

 مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان با بیان اینکه اهالی این روستا از تسهیلات نوسازی مسکن روستایی استفاده نکرده اند، افزود: ساختمان های این روستا به دلیل فرسودگی در حال تخریب هستند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان گفت: احداث غسالخانه روستای گیجالی پایین نیز توسط دانشجویان جهادی در حال انجام است.

 بارانی بیرانوند تصریح کرد: در روستای قلعه قادر نیز تخریب ساختمان یک حمام قدیمی به منظور ساخت یک حسینیه در این محل توسط دانشجویان جهادی در حال انجام است.

 وی با بیان اینکه در سایر روستاها علاوه بر برگزاری برنامه های فرهنگی کار معاینه و تجویز رایگان دارو توسط دو نفر از پزشکان عمومی همراه گروه انجام می شود، افزود: در این اردو مراسم شب شام غریبان ششمین اختر تابناک امامت و ولایت و امامت حضرت امام صادق (ع) در روستای گیجالی بالا برگزار می شود.

 مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی لرستان با اشاره به اینکه از مسئولان اجرایی شهرستان بروجرد از جمله فرماندار و مدیران دولتی برای حضور در روستاهای محل برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه های این شهرستان دعوت به عمل آمده است، گفت: این اردوی جهاد تا 27 مرداد به طول می انجامد.

بارانی بیرانوند اظهار کرد: در تمامی گروههای جهادی اعزام شده به مناطق محروم استان لرستان خدمات بهداشتی و درمانی به نیازمندان ارائه می شود.بارانی بیرانوند تصریح کرد: گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیر تهران نیز به منظور انجام عملیات آبرسانی، ساخت منبع آب، تعمیر دو باب مدرسه و انجام کارهای فرهنگی در روستاهای بخش کاکاوند شهرستان دلفان در این منطقه اردو زده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت حال حاضر گروههای جهادی استان در مناطق محروم از از شب های قدر تا چند روز پیش 800 نفر از دانشجویان جهادی استان از دانشگاههای الیگودرز، دورود، یخچالسازی خرم اباد نورآباد و دیگر دانشگاهها اردوهای جهادی خود را برگزار کرده اند افزود: سیاست اصلی گروههای جهادی در مناطق محروم اصلاح الگوی مصرف، آموزش مهارت ها، اقتصاد مقاومتی و تولید است.

مسئول سازندگی و کارآمد سازی بسیج دانشجویی لرستان گفت: 18 گروه تخصصی برای اعزام به مناطق محروم لرستان اعلام آمادی کرده اند.


ارسال نظرات