امام جمعه موقت طزرجان:

امام صادق(ع) به اسلام جان تازه ای بخشید

امام جمعه موقت طزرجان اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) با تحمل تمام سختی ها و مظلومانه مکتب اسلام را زنده نگه داشته و به ترویج آن پرداختند؛ اما از زمان امامت حضرت امام صادق(ع) اسلام جان تازه ای گرفت.
کد خبر: ۸۵۵۴۸۰۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از یزدبانو: حجت الاسلام احمدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته روستای طزرجان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا اذعان داشت: ائمه اطهار(ع) با تحمل تمام سختی ها و مظلومانه مکتب اسلام را زنده نگه داشته و به ترویج آن پرداختند؛ اما از زمان امامت حضرت امام صادق(ع) اسلام جان تازه ای گرفت.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) رییس مذهب تشیع نام دارند، خاطر نشان کرد: در زمان امامت امام صادق(ع) فرصتی فراهم شد تا احاديث و روایات به طور دقیق ثبت شود و امروز بدست ما برسد.
امام جمعه موقت طزرجان با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر تصریح کرد: بنابر روایتی جمعی از اصحاب جهت پرسش سوالي به در خانه امام موسی کاظم(ع) می روند و چون ایشان در منزل نبوده اند، حضرت معصومه(س) از پشت در به سوال اصحاب پاسخ می دهند؛ اصحاب در راه بازگشت با امام موسی کاظم(ع) برخورد می کنند و ماجرا را براي آن حضرت تعریف می کنند که ایشان فرموده و پاسخ حضرت فاطمه معصومه(س) را تایید می کنند.
وی با اشاره به زندگي امام موسی کاظم(ع) و دخترشان ادامه داد: پادشاه و خلیفه آن زمان بدلیل هراس و ترسی که به واسطه قدرت گرفتن حکومت اسلامي احساس می کردند به آزار و اذیت آن امام وزخانواده ایشان مبادرت ورزیدند.
وی ادامه داد: در ابتدا این آزار و اذیت به طور مخفیانه بود چرا که می دانستند که دل های مومنان با ائمه اطهار است.
حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع ) همواره براي حفظ و ترویج اسلام می کوشیدند و در کنار رسالت خود به فعالیت های اقتصادي، اجتماعی و اموری چون قضاوت می پرداختند و در همه کارها با عدالت عمل می کردند.
وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار با تحمل سختي هاي فراوان و بر اساس عدالت به رشد اسلام همت گماردند، اذعان کرد: زنده نگه داشتن دین حق همواره با مشقت همراه بوده است و این مسئله برای همه زمان ها صدق می کند.
امام جمعه موقت طزرجان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه به طور مطلق رفاه انسان در معیشت دليل بر رضایتمندی افراد در زندگي نیست، گفت: آرامش مهمترين مولفه برای زندگي سعادتمندانه است و این مهم جز در سایه ایمان کامل به خداوند متعال مقدور نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سایه تحمل سختي ها و ماجرا ملایمات سازندگی و پیشرفت محقق خواهد شد.
حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: حسن ظن و سلامت نفس از نعمت هاى بزرگی است که هر فرد باید آن را به دست آورده و تقويت کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار