گاوداری ۵ هزار راسی در مشگین‌شهر احداث می‌شود

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: با هماهنگی‌ها و رایزنی‌های به عمل آمده با مسئولان بنیاد مستضعفان، گاوداری ۵ هزار رأسی با هدف پرورش گاو شیری در مشگین‌شهر احداث و راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۴۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، ابراهیم امامی، فرماندار مشگین شهر در گفت‌ وگویی اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در سطح کشور گاوداری عظیمی با 5 هزار رأس گاو شیری و در کنار آن کارخانه شیر پاک در این شهرستان احداث می‌شود.

وی با اعلام همکاری با بنیاد مستضعفان افزود: با توجه به سیاست دولت یازدهم در زمینه حمایت از سرمایه گذاران، در حال اقدامات واگذاری 60 هکتار زمین به سرمایه گذار بنیاد مستضعفان هستیم تا اسباب کلنگ زنی این مجموعه عظیم را، که برای نخستین بار در سطح کشور با حجم انبوه پرورش گاوهای شیرده همراه خواهد بود، فراهم کنیم.

فرماندار مشگین شهر با اشاره به ضرورت احداث این گاوداری گفت: شهرستان مشگین شهر منطقه ای مساعد برای کشاورزی و دامپروری بوده و به این دلیل باید با برنامه ریزی منسجم و هوشمندانه جوانان را برای توسعه کشاورزی و دامداری جذب کنیم که احداث این گاوداری نقش مهمی در توسعه بخش کشاورزی و دامداری دارد.

امامی تصریح کرد: با توجه به بروز مشکلات پوکی استخوان و شایع شدن این بیماری در عصر حاضر، باید در راستای تأمین امنیت غذایی و سلامت خوراک افراد از سنین پایین برنامه ریزی کنیم که در این رابطه گنجاندن لبنیات در وعده غذایی و توسعه صنایع مرتبط به آن دارای اهمیت بالایی بوده و در این زمینه احداث کارخانه شیر پاک در این شهرستان از ضرورت خاصی برخوردار است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این گاوداری عظیم و در کنار آن راه اندازی کارخانه تولید شیر پاک، در پویایی اقتصاد و اشتغال جوانان این منطقه شاهد تحول شگرفی می شویم که امیدواریم با معرفی قابلیت های منحصر به فرد این شهرستان در زمینه های مختلف کشاورزی، دامداری، باغداری، گردشگری طبیعی و تاریخی شاهد ورود سرمایه گذاران از مناطق مختلف به این شهرستان شویم و به محرومیت های این منطقه با رشد چرخ های اقتصادی پایان دهیم.

محمدزاده اظهار کرد: متأسفانه بخشی از مالیات ارزش افزوده در کشور پیش از این به حساب شهرداری‌ها و خزانه دولت وارد می‌شد که با برنامه‌ریزی دولت یازدهم قرار است بخشی از مالیات ارزش افزوده به حساب شهرک‌های صنعتی وارد شود که این امر گامی بزرگ در توسعه و پیشرفت شهرک‌های صنعتی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار