نخستین جشنواره ملی پرواز پاراگلایدرها در مشگین‌شهر با پرواز بزرگ‌ترین بالن کشور در آسمان پل معلق به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۶۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حامد قلمی، رئیس انجمن ورزش‌های هوایی مشگین‌شهر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرواز پاراگلایدرها در مشگین‌شهر اظهار داشت: این جشنواره با برگزاری مسابقات هدف زدنی بین خلبانان شرکت کننده جزو معدود مسابقاتی بود که هیچگونه تلفات جانی نداشت و همه شرکت کننندگان از سلامت جسمی برخودار هستند که در اختتامیه این جشنواره نیز پرواز بزرگ‌ترین بالن کشور با استقبال خیل عظیم گردشگران و ورزشکاران هوایی اجرا شد.

وی بیان کرد: برندگان مسابقه هدف زنی به ترتیب مقام آقایان از شهرهای گرگان، کرمانشاه، تهران، مشگین شهر و بانوان از شهرهای ارومیه و لرستان بودند که در این بین مسئول کمیته داوران ابوالفضل خدایاری و مسئول تیک آف و کمیته فنی یوسف باقرزاده نیز موفق به دریافت جایزه از سوی ناظران مسابقه شدند.

قلمی تصریح کرد: این جشنواره که با هدف گسترش ورزش های هوایی و کشف استعداد های خلبانان در پل معلق انجام شد با کسب رضایت افراد شرکت کننده مواجه شد چراکه شهرستان مشگین شهر و محوطه پل معلق داری بهترین بستر برای تیک آف و لند پاراگلایدر ها بوده و از این جهت همه شرکت کنندگان با رغبت زیادی مایل به برگزاری مسابقات و پرواز در این شهر هستند.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی مشگین‌شهر افزود: با برگزاری این جشنواره علاقمندان زیادی برای یادگیری این ورزش مراجعه کردند که سعی داریم با تدوین برنامه ای منظم و تعیین کادر مجرب مربیگری در سطح شهرستان به آموزش این ورزش بپردازیم.

وی استعداد و علاقه قشر جوان را به این ورزش مثبت توصیف کرد و گفت: می توانیم با ترغیب و تشویق جوانان به ورزش های هوایی از قابلیت های طبیعی و خدادادی این شهرستان در جهت صحیح استفاده کنیم و شاهد منبع درآمد کثیر از این طریق برای این شهرستان باشیم.

قلمی با قدردانی از عوامل شرکت مکان شهر ابرار در پل معلق بیان کرد: سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری با حمایت مالی از این جشنواره گام بزرگی برای شناساندن ظرفیت های این منطقه برای این ورزش خاص برداشت که امیدواریم با ادامه همکاری این شهرستان و پل معلق میزبان کمپ تیم ملی ورزش های هوایی در آینده نزدیک شود.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی مشگین‌شهر در آئین اختتامیه به همراه مسئولان ورزش هوایی استان با اهداء جوایز نفیس از برندگان مسابقه هدف زنی پرواز پاراگلایدرها تجلیل کرد که نفرات اول تا پنجم آقایان و نفرات اول تا سوم در گروه بانوان از دریافت جایزه بهره مند شدند.

ارسال نظرات