معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مصرف هورمون در پرورش طیور اردبیل صحت ندارد و چنین شایعاتی توسط افرادی غیرمطلع و سودجو پخش می‌شود که موجبات تشویش اذهان عمومی را در جامعه فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۶۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهلول تکلوی، در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی و مدیریت جوجه‌ریزی و ساماندهی خرید گوشت مرغ در اردبیل اظهار داشت: وضعیت بازار گوشت مرغ نسبتاً مناسب است و تلاش بر این بوده تا وضعیت تعادل در عرضه و تقاضا همچنان با مدیریت و برنامه‌ریزی ادامه پیدا کند.

وی شایعات مصرف هورمون در پرورش طیور را کذب خواند و بیان کرد: چنین شایعاتی توسط افرادی غیرمطلع و سودجو پخش می‌شود که موجبات تشویش اذهان عمومی را در جامعه فراهم می آورد که مصرف کنندگان نباید به چنین شایعاتی توجه کنند و این ماده غذایی کامل و ارزان قیمت و ارزشمند را از سفره غذایی خود حذف کنند.

تکلوی افزود: ساماندهی تولید گوشت مرغ و مدیریت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان براساس سال گذشته و با رعایت سقف برنامه اعلامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ظرفیت یک میلیون و 70 هزار قطعه ادامه خواهد یافت تا بدین وسیله ساماندهی جوجه‌ریزی بتواند تعادل‌گر عرضه و تقاضای گوشت مرغ استان باشد.

در این جلسه ربانی، رئیس نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی میانگین کشتار مرغ در کشتارگاهای طیور استان را 100 تن اعلام و تصریح کرد: نظارت‌های بهداشتی در بالاترین سطح در کشتارگاه‌ها رعایت می‌شود و تلاش تمامی مسئولان بر این است تا این ماده غذایی ارزشمند در بهترین شرایط کشتار و بسته‌بندی به مردم ارائه شود.

ارسال نظرات