رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه مددجویان دارای هنر نباید فقیر تلقی شوند، تصریح کرد: هنر خود یک ثروت است و این ثروت میان محرومان دیده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۸۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در مراسم تجلیل از 1500 خانواده خودکفا شده تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران عدالت‌محور و حامی محرومان است، گفت: قشر محروم جامعه همواره پشتیبان ولایت بوده‌اند.
وی با انتقاد شدید از عملکرد بانک‌ها در مورد پرداخت تسهیلات به مددجویان، افزود: برخی افراد میلیاردی و هزار میلیاردی پول‌های کشور را می‌برند ولی بانک‌ها در مقابل برای پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون ریالی به یک مددجو مشکلاتی در ضامن و سایر موارد به وجود می‌آورند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه مددجویان دارای هنر نباید فقیر تلقی شوند، تصریح کرد: این هنر خود یک ثروت است و این ثروت میان محرومان دیده می شود.
فتاح جشن خودکفایی مددجویان را مبنی بر ثروتمند بودن و نه فقیر بودن این قشر دانست و بیان کرد: بنده در دیدار با استاندار اردبیل تاکید کردم که وام های خرد چند میلیونی را در اختیار مددجویان قرار دهند و این قشر را حمایت کنند.
وی با ابراز گله‌مندی از تخصیص ۵۲ درصدی وام‌های درخواستی مددجویان طی سال گذشته در استان اردبیل، گفت: انتظار ما از جامعه با اراده و احساس اردبیل، حمایت از مددجو است و در مقابل افراد نیز نباید اجازه دهند برچسب مددجویی به آن‌ها زده شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه زمینه اصلاح کشور با کار و اشتغال است، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها حداقل برای آخرت خود وام‌ها در اختیار مددجویان قرار دهند.
وی با بیان اینکه باید شهرستانی از این استان تابلوی شهرستان بدون مددجو نصب شود، تأکید کرد: در همین استان می‌توان کاری کرد که تابلوی استان بدون مددجو در ورودی آن نصب شود.
فتاح با بیان اینکه کمیته امداد به دنبال افزایش مددجو نیست و در مقابل به خودکفایی مددجویان خود افتخار می کند، اضافه کرد: سال گذشته ما برای ۱۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: اشتغال دغدغه همه مسئولان است و امروز معتقدیم آموزش و وام از ما و اقدام از استان‌ها؛ چراکه در این مسیر خروجی مثبت را شاهد بوده‌ایم.
وی اشتغال را تنها راهکار توسعه کشور دانست و افزود: بزرگترین جواب برای لغو تحریم‌ها ایستادگی و کار و اشتغال است و دقت و محاسبه در وام‌های اعطایی به مددجویان در استان‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
فتاح اعطای وام نادرست را بدتر از وام ندادن دانست و تصریح کرد: استا‌ن‌ها باید با ارائه صحیح وام همراه با شناخت و آموزش کمک کنند وام در مسیر اشتغال صرف شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تاکید به اینکه در هیچ کجای کشور با ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون ریال نمی توان یک شغل ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: هرچند مشاغل کمیته امداد خرد است، اما این مشاغل نه تنها جای سایر مشاغل را تنگ نکرده، بلکه بر اساس امکانات و شرایط و اقتضائات مددجویان تعریف شده است.

ارسال نظرات