رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: هنرمندان بسیجی در قالب ارودهای هنری و جهادی به مناطق روستایی اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۹۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه هماهنگی این اردو گفت: روستانشینان ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نباید در پیچ وخم زندگی دچار مشکل بشوند.

وی با اشاره به نقش روستانشینان در توسعه پایدار کشور در زمینه های مختلف گفت: علی رغم تخصیص بخش اندکی از منابع سرمایه گذاری دولت در امر کشاورزی و صنایع دستی روستایی، روستائیان توانسته اند بخش اعظمی از محصولات غذایی مورد نیاز شهرنشینان را تولید و تامین کنند که قطعاً اگر در این بخش سرمایه گذاری بیشتری می شد وضعیت تولیدات کشاورزی و صنایع روستایی به مراتب بهتر از وضع موجود می شد.

وی افزود: در بعد اجتماعی هم سبک زندگی ایرانی- اسلامی در روستاهای ایران به زیبایی هرچه تمامتر مشاهده می شود که در این زندگی همه چیز از قبیل تعاون و همکاری، دستگیری از یکدیگر، تلاش و کوشش بی منت برای عمران و آبادانی کشور، ایثار و از خود گذشتگی، عفت و پاکدامنی، حجاب و عفاف، زندگی پاک و شرافتمندانه، زندگی حلال، کسب حلال، روحیه ایستادگی در برابر زور گویان، زیر بار ظلم نرفتن، ولایتمداری، عشق به اهل بیت(ع)، عزاداری خالصانه و بی ریا برای حضرت امام حسین (ع) و یارا ن باوفایش و صدها موارد دیگر وجود دارد که متاسفانه در زندگی شهرنشینی کمتر این خصایص مشاهده می شود.

دشتی در ادامه گفت: روستانشینانی که درمناطق مرزی کشور زندگی می کنند در توسعه پایدار امنیت ملی کشور نقش بسزایی دارند. آنان دیده بانی هستند که بدون دریافت حقوق ومزایا هرگونه تحرک در مرزهای ایران اسلامی را رصد می کنند و بعضاً جان پاک خویش را فدای مملکت می کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان افزود: از یادمان نرفته است بیشترین رزمندگان دوران دفاع مقدس از میان همین جوانان پاک، مومن و بی ادعای دهاتی بودند که نه از وضعیت مه آلود دوران دفاع مقدس برای رسیدن به ثروتهای آنچنانی سواستفاده کردند و نه به فکر رسیدن به پست و مقام و ریاست بودند بلکه صادقانه و مخلصانه در کنار شهرنشینان عزیز به دفاع از حیثیت و آبروی هم کیشان خود برخاستند.

دشتی تصریح کرد: روستانشینان با این خصلت مایه افتخار و سربلندی کشور هستند و باید به دیده احترام به این‌ها نگاه کرد و چهره غم و خستگی این عزیزان بزرگوار و زحمت کش با تکریم و بزرگداشت خدمات آنان قابل زدونی است و بی احترامی به این قشر زحمتکش بی احترامی به آرمان حضرت امام خمینی (ره) است که می فرمودند:" شما طبقه جوان برومند زاغه نشین، بر آن اشخاص کاخ نشین شرافت داريد، و شما هستید که اسلام را حفظ کردید" و یا با این عبارات زیبایشان که "یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد"، به روستاییان همت مضاعف می بخشید.

وی با اذعان به اینکه متاسفانه اصحاب هنر تا کنون نتواسته اند زندگی سراپا از عشق و محبت توام با معنویت روستانشینان قهرمان را به تصویر کشاند و غالب اوقات در برنامه‌های تلویزیونی و فیلم و سریالها، کاخ های مجلل و ساختمان های شیک شهری قابل مشاهده است افزود: وظیفه هر هنرمند متعهد در ادای دین نسبت به حق و حقوق و زندگی شرافتمدانه قشر روستایی و عشایریی کشور این است که آستین بالا ببرد و خدمات آنان را با ابزارهای هنری به مردم بیان نمایند.

دشتی درپایان سخنان خود گفت: هنرمندان بسیجی مصمم هستند در راستای تکریم به شخصیت مخلصانه و جایگاه عشایر و روستانشینان زحمت کش ضمن حضور در سکونتگاه‌های موقت عشایر و روستاهای دور افتاده، فعالیت ها و تلاش های شبانه روزی این عزیزان را به تصویر کشانده و قلم فرسایی نمایند.

ارسال نظرات