امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به روز دختر گفت: دختران در جامعه اسلامی و امروزی ما سرمایه‌های کلانی هستد که مورد طمع دشمن قرار گرفته‌اند و متأسفانه دشمن، دختران را به اسم آزادی، راحتی، دفاع از حقوق زن و غیره مورد تهاجم و هجمه فرهنگی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۵۵۰۴۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری بسیج از روابط عمومی ناحیه ثارالله یزد: حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به سالروز ولادت کریمه اهل بیت(س) و دهه کرامت اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) از شخصیت علمی و معنوی بالایی دارد به گونه‌ای که با زیارت ایشان بهشت بر انسان واجب می‌شود و زیارت نامه مخصوص ایشان دلیل بر شخصیت عظیم ایشان دارد.       

وی گفت: بسیاری از علما و مراجع مقید به زیارت روزانه و هفتگی کریمه اهل بیت بوده و هستند و بسیاری از آنها در جوار حرم مطهر کریمه اهل بیت مدفون هستند و ما باید زیارت این گوهر گرانبها را در رأس زیارات خود در شهر قم قرار دهیم.         
امام جمعه حومه شرقی یزد با بیان اینکه روز اول ذی القعده روز دختران نیز نامیده شده است، ادامه داد: دختران در جامعه اسلامی و امروزی ما سرمایه‌های کلانی هستد که مورد طمع دشمن قرار گرفته‌اند و  متأسفانه دشمن، دختران را به اسم آزادی، راحتی، دفاع از حقوق زن و غیره مورد تهاجم و هجمه فرهنگی قرار می‌دهد.
حجت الاسلام مدرسی خاطر نشان کرد: زن در نظام اسلامی و قانون بشری جایگاه کلیدی دارد؛ زن چنانچه در منزل شوهر خود را اداره کند و تربیت صحیح فرزند را داشته باشد در بیرون از منزل نیز می تواند آنها  را اداره کند و در واقع زن با اداره کردن محیط منزل بر اداره بیرون نیز احاطه دارد.          
وی یادآور شد: دختران قشری از جامعه هستند که مورد هدف تیرهای مسموم دشمن و ابزارهای جنگ نرم قرار دارند و والدین و مسئولان فرهنگی، قضایی و غیره در این زمینه مسئولند.     
استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به هفته حج گفت: حج از عبادات رکنی اسلام است و امسال با تبلیغات گسترده‌ای علیه ما انجام دادند و ما را جنگ طلب و حامی تروریست نامیدند باید به گونه‌ای رفتار کنیم که تبلیغات آنها را با اعمال خود خنثی کنیم و با آموزه‌های قرآنی که کسب کردیم در مناسک حج حاضر شویم.
مدرسی همچنین با اشاره به روز 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد:  8 سال دفاع مقدس سرمایه عظیمی از جهت مقاومت،ایثارگری، شهادت طلبی ، ولایت پذیری و ... برای کشور اسلامی ما بود و آزادگان مانند ایثارگران و جانبازان نماد این سرمایه کلان هستند و ما باید این سرمایه در پرتو مقاومت و ایثارگری همیشه حفظ کنیم.

 

ارسال نظرات