خبرهای داغ:
حجت الاسلام بهبودی گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) بانويي به دوری از گناه و معصیت و " کریمه اهل بیت " است به طوری که،يکي از دلايل «معصومه» ناميدن اين بانو، این است که "عصمت" مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلي يافته است.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۱۳
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸

حجت الاسلام محمد تقی بهبودی کارشناس مذهبی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به " ولادت حضرت معصومه(س)، اظهار کرد: در میان فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) دارای جایگاه ویژه ای نسبت به دیگر فرزندان ،این امام بزرگوار بودند.

وی عصمت، پاکدامنی و اشراف بر علم را از ویژگی بارز این بانوی باکرامت برشمرد و افزود: حضرت معصومه (س) از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشيع است  که بر همین مبنا دارای مقام علمی والایی است. 

این مسئول تصریح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) بانويي  به دوری از گناه و معصیت  و " کریمه اهل بیت " است به طوری که،يکي از دلايل «معصومه» ناميدن اين بانو،  این است که "عصمت" مادرش حضرت زهرا (س) در او تجلي يافته است

تاسیس "حوزه علیمه قم "به برکت حضرت معصومه(س)  است

بهبودی با اشاره به ازدواج نکردن بانوی کرامت بیان کرد: این موضوع دلایل مختلفی همچون اوضاع نا به سامان حکومت و درخواست پدر بزرگوارش است که در روایات مختلف به این نکات اشاره شده است.

به گفته این کارشناس مذهبی ،هرکدام از  فرزندان امام موسی کاظم (ع) اگر بخواهد خواهرش را تزویج دهد، بدون اجازه‌ و فرمان امام رضا(ع)چنین حقی را ندارند، زیرا او به مصالح قومش در امر ازدواج از همه آنها آگاه تر است".

این کارشناس مذهبی ،توضیح داد: در حال حاضر تاسیس حوزه علمیه قم به برکت حضرت معصومه  شکل یافته (س) است چرا که ایشان به مسائل شرعی و احکام کاملا اشراف داشتند و معرفت ایشان نسبت به دستورات الهی سبب شده است که در جوار حرم مطهر فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه برای ترویج دین اسلام تاسیس شود.

 


1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها