خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: خانواده سالم، اخلاق سیاسی و اجتماعی سالم را بازتولید می‌کند.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۴۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد در مراسم افتتاحیه طرح توانمندسازی فعالان فرهنگی، اظهار داشت: هر زمان که آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراوان شود به این معنا است که خانواده کارکرد خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: یک مسئله دیگری که در کشور داریم و مسئله بغرنجی است این است که دغدغه داران فرهنگی و مسئولان فرهنگی تبی دارند به نام تب اقدام «تب اصلاح‌گری» که همه می‌خواهند درستش کنند درحالی‌که این کار قبل از آن‌که پدیده‌های اجتماعی را تحلیل درست علمی کنیم ممکن نیست.

وی اضافه کرد: با چنین وضعیتی است که در مرحله اقدام مرتب به دربسته می‌خوریم و گاه مسئله پیچیده‌تر و غیرقابل‌حل می‌شود و بعد به یاس می‌رسیم و گمان می‌کنیم نمی‌توان آن موضوع را درست کرد که در این مورد نیاز داریم به یک تحلیل مشترک، فهم مشترک و درستی از واقعیت میدانی برسیم.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: ظرفیت فرهنگی شیراز بالاست و به‌درستی گفته‌شده که فهم و سطح نخبگی شیراز بالاتر از دیگر نقاط است اما ظرفیت‌های فرهنگی شهر در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که مصلحت کلان فرهنگی را نمی‌دانند.

زیبایی نژاد ادامه داد: آرمان‌گرایی و واقعیت‌گرایی در کنار یکدیگر نتیجه می‌دهد و اگر مدیریت فرهنگی آرمان‌گرا بود ولی واقعیت‌ها را ندید، یاس، زودرنجی و عدم تفاهم به افراد فشار می‌آورد و نارضایتی را رقم می‌زند.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: شیراز دچار آرمان زدگی است و در این شهر اصحاب فرهنگی به‌سختی به دورهم جمع می‌شوند و با رسیدن به تفاهم و هم‌افزایی کار عملیاتی انجام می‌دهند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: خانواده سالم اخلاق سیاسی و اجتماعی مناسبی ایجاد می‌کند و از وقوع آسیب‌های جدی جلوگیری به عمل می‌آورد و زمانی که آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد می‌شود به این معناست که خانواده کارکرد خود را به‌خوبی انجام نمی‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم ابراز داشت: در دنیای امروز وضعیت اجتماعی به‌گونه‌ای است که تمام ساختارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در اختیار شادکامی فردی و توسعه‌طلبی دنیایی قرارگرفته است.

زیبایی نژاد ادامه داد: یکی از تحول‌های رخ‌داده در جامعه مدرن آن است که خانواده که به شکل سنتی در خدمت ارزش‌های اجتماعی بوده به سمت تولید ارزش‌های مصرفی حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات افرادی که قصد دارند ناهنجاری‌های جامعه را اصلاح کنند آن است قبل از فهمیدن پدیده می‌خواهند آن را حل کنند درحالی‌که اول باید انرژی را صرف فهمیدن موضوع و سپس اصلاح آن کرد.

رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم گفت: نیاز داریم که در حوزه خانواده گروه‌هایی شکل بگیرند که امروزی‌تر، تخصصی‌تر و دینی‌تر سخن بگویند.

وی همچنین ابراز داشت: با توجه به این مسائل مربوط به هر نقطه حتی شمال و جنوب شیراز باهم متفاوت است درزمینهٔ آسیب‌شناسی باید بومی عمل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها